ספין שקוף

יאיר לפיד הסית - והודה: "אני פסול לעדות"

ההעברות התקציביות שאושרו לאחרונה בכנסת, בין היתר לבקשת המפלגות החרדיות, שימשו היום את יו"ר יש עתיד כספין להסטת הזרקור מזגזוגיו הרבים שהפכו אותו ללעג (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
לפיד, היום (צילום: Miriam Alster/Flash90)

יו"ר מפלגת יש עתיד ח"כ יאיר לפיד אמר היום (שני) בפתח ישיבת סיעתו בכנסת, כי "בשקט בשקט, בסודיות גמורה, שלא נרגיש, הממשלה החליטה להוסיף למפלגות החרדיות 550 מיליון שקל, ולמשרד לשירותי דת עוד 200 מיליון שקל".

כזכור, לאחרונה הושם יו"ר יש עתיד ללעג ברשתות החברתיות, לאחר שנתפס מזגזג בעמדותיו, בענין יציאת ארה"ב מהסכם הגרעין עם איראן וסוגיית תשלומי הפיצויים לנפגעי 'משט המרמרה' הטורקים, כמו גם בשל נתוני הנוכחות העלובים שלו בדיוני הכנסת.

הדבר בא לידי ביטוי מיידי גם בסקרי דעת הקהל, שבכולן נמצאת מפלגתו במגמת צניחה, כשהיא לא מצליחה לעבור את רף 18 המנדטים. בעקבות כך לפיד אף נתקף פאניקה, וביטל ראיון מתוכנן ב'חדשות עשר', לאחר שנודע לו כי יוצג שם סקר מנדטים חדש.

"התקציבים לחרדים בממשלה הזו הגיעו כבר קודם לשיא של כל הזמנים", הוסיף יו"ר יש עתיד ותקף היום את המפלגות החרדיות, בספין שקוף להטות את דעת הקהל ממצבו האישי, ולנסות לצאת מהמשבר הפוליטי. "היות והכסף הוא לא אין סופי, הם צריכים גם לחתוך משהו. אז בתוך אותו מהלך, בזמן שהם מוסיפים יותר מחצי מיליארד למפלגות החרדיות שכבר מקבלות מיליארדים, הם צריכים גם לקצץ. אז מחר הם יביאו את הקיצוץ לוועדת הכספים".

לפיד בראיון שהעניק לאחרונה לכתבת הפוליטית עטרה גרמן (צילום: אתר 'סרוגים')

לפיד, שהיה נדמה כי לאחרונה נרגע מעט ממתקפותיו על המפלגות החרדיות, אף פירט - והסית: "אני רוצה לתת פה רק שלוש דוגמאות מאיפה הם קיצצו: 60 מיליון שקל מהאגף לטיפול באנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, 14.5 מיליון לטיפול בנוער בסיכון ו-98 מיליון שקל ממעונות וצהרונים להורים עובדים".

"אני כבר לא פונה לראש הממשלה נתניהו. אין טעם. הוא נכנע בכל דבר למפלגות החרדיות. הוא ימשיך להכנע להם. הוא נכנע ברכבת, הוא נכנע במרכולים, הוא נכנע בחוק הגיוס, הוא נכנע בלימודי מתמטיקה ואנגלית בחינוך החרדי, הוא נכנע כניעה ללא תנאי. כניעתו אמנותו".

לדבריו, "הממשלה הזו דואגת רק לעצמה, במקום לדאוג לילדים שלנו. אני רוצה הפעם לפנות דווקא למפלגות החרדיות. פעם אחת. פעם אחת אל תהיו סקטוריאליים. פעם אחת תגידו שאתם מייצגים ערכים יהודים לא רק ערכים מגזריים".

"תגידו שאתם לא מוכנים שהכסף לאברכים יילקח מילדים עם מוגבלות שכלית. תגידו שאף בחור ישיבה בישראל לא יסכים לזה מפני שאלה לא הערכים של עולם התורה. אני מבין שאני פסול לעדות. תשאלו את הרבנים אם הם מסכימים שייתנו לישיבות כסף שבא על חשבון שיקום לאוכלוסיות הכי חלשות".

יו"ר יש עתיד סיים את פנייתו הצינית לחרדים, באמרו: "לראש הממשלה לא אכפת, כי כבר לא אכפת לו מכלום, אבל אני פונה למפלגות החרדיות. יש הקונה עולמו בשעה אחת. זו יכולה להיות השעה שלכם. תגידו שאתם לא מוכנים לזה. בידכם הדבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר