זוכרים את מרן

אושר: שמה של מודיעין עילית הוחלף ל"איילת השחר"

עיריית מודיעין עילית אשרה את שינוי שם העיר ל"איילת השחר", על שמו של מרן הגראי"ל שטיינמן, לא לפני שהתחוללה מהומה בישיבה. הערכה: ההחלטה תיפסל (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל (צילום: Yaakov Cohen/Flash90)

חברי מועצת העיר מודיעין עילית אישרו הערב (שני) בישיבת המועצה את שינוי שמה של העיר מודיעין עילית ל"איילת השחר", על שמו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל. חברי המועצה הצביעו כולם בעד ההצעה, אלא שקודם ההצבעה נערך עימות בין סגן ראש העיר טוביה פריינד לחברי המועצה.

פריינד (אגודת ישראל) ,זעם על הנצחת שמו של גדול בישראל בקריאת רחוב או עיר על שמו. לדבריו, היוזמה שמקורה בכוונות טובות מובילה לביזיון של הרב, ובמקרה הזה מבזה את שמו של ראש הישיבה.

במודיעין עילית קרויים הרחובות בשמות הספרים שחוברו על ידי גדולי עולם. "הגיע הזמן להחליף את השמות ל"אתרוג", "רימון" כמו שיש בגבעת זאב". פתח פריינד את דבריו.

לדבריו: "אני מציע להחליף את כל השמות לא לפי ספרים. זה לא כבוד שרחוב רבי שמעון בר יוחאי שיהודים רועדים על השם שלו, הולכים להתפלל במירון - אני רואה על פח אשפה".

פריינד סיפר על הסלנג המורגל בפי רבים במודיעין עילית: "רבי יהודה הנשיא אומרים'הנשיא'. הילדים שלי כבר לא יודעים מה זה רבינו הקדוש".

חבר המועצה משה מוטרפרל מ'דגל התורה' נכנס בדבריו של פריינד: "איפה היית 4 שנים?". פריינד: "לא חשבתי שיהיה דיון על זה".

את דבריו סיים: "יש צוואה של הרב שטיינמן שאמר מה לעשות לעילוי נשמתו. הוא כתב בעבור מה הוא רוצה שיהיה לע"נ. אני כמחזיק תיק חינוך, תן לי פעם אחת להשתמש עם התואר הזה, ולהכניס תכנית לימודים ללמוד משניות לע"נ, ושהבנות יגידו תהילים. בא ננציח אותו על הדברים האלו, אבל לא על פחי אשפה".

ראש העיר יעקב גוטרמן השיב לו בהלצה: "אצל בני תורה גם הגשמיות זה רוחניות. ולכן גם האשפה זה קודש קודשים".

יצוין כי בכדי ששינוי השם יאושר סופית, יש צורך שוועדת השמות הממשלתית תאשר את השינוי. בעבר, פסלה ועדת השמות את ההצעה לקרוא לעיר 'קריית ספר', הן משום שקריית ספר המקראית נמצאת הרחק מהאזור, ומזוהה על ידי החוקרים באזור חברון, והן משום שזו היה שמה המסחרי של החברה שבנתה את העיר. הוועדה קבעה כי שמה של העיר תקרא 'מודיעין עלית', על שם העיר הסמוכה.

לפי הערכות ועדת השמות הממשלתית ככל הנראה תפסול את ההחלטה הן בשל הסמיכות לבחירות והן מאחר ויש קיבוץ הקרוי בשם "איילת השחר".

במהלך הישיבה נכחו אנשי "הפלג" שמוליק אלישיב ויהודה שם טוב שהצביעו בעד ההצעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר