חוק ליברמן

לפיד תומך במתווה הגיוס: 'חזרה לחוק שלנו'

לאחר פרסום מתווה הגיוס החדש שגיבשה הוועדה המקצועית שהקים שר הביטחון אביגדור ליברמן, חברי הכנסת החרדים שומרים על שתיקה. יאיר לפיד מברך: "חזרה לחוק יש עתיד" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
משה גפני, אביגדור ליברמן ויאיר לפיד (צילום: יונתן סינדל / FLASH90)

ימים של הכרעה: לאחר פרסום מתווה הגיוס החדש של הוועדה המקצועית שהקים שר הביטחון אביגדור ליברמן, במפלגות החרדיות שותקים ולומדים את הצעת החוק החדשה. מי שמיהר להגיב ולברך על ההמלצות הוא יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד.

קראו עוד: יעדי גיוס, וסנקציות כלכליות - חוק הגיוס נחשף

בהודעת 'יש עתיד' נאמר: "המתווה לגיוס חרדים שהוצג על ידי הוועדה שמינה שר הביטחון, הוא למעשה חזרה לחוק השיוויון בנטל של יש עתיד. כל עקרונות המתווה לקוחים מן החקיקה שהעברנו בקדנציה הקודמת כולל הסנקציות על אי עמידה ביעדים".

במפלגה הוסיפו: "אנו מצפים משר הבטחון ומן הממשלה לא לתת לשיקולים פוליטיים לעוות ולמסמס את מסקנות הוועדה.

"נעמוד על המשמר נגד כל ניסיון לקומבינה דומה לזו שכבר עשתה הממשלה הנוכחית ונפסלה בבג"צ. נילחם על השוויון בנטל ועל עקרון צבא העם כי זה עתיד המדינה והחברה הישראלית".

ח"כ עופר שלח, יו"ר סיעת 'יש עתיד', הדגיש: "בחוק עצמו יש כמה פרצות מדאיגות: אין קביעה ברורה מה יקרה אם תהיה חריגה משמעותית מהיעדים שייקבעו; הקיצוץ בתקציבי הישיבות. או מינימלי ויכוסה ללא מאמץ בכספים קואליציוניים, ויש דרכי חישוב מתחמקות של מספר החרדים שיתגייסו".

כזכור, אמש פרסמו המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, הודעה משותפת בנושא, בה נאמר כי: "בישיבת ראשי מפלגות שנערכה היום, עדכן ראש הממשלה כי שר הבטחון אביגדור ליברמן אמור להביא בהקדם את תזכיר חוק הגיוס לאישור היועמ״ש ולהפיצו לאחר מכן.

"יודגש, כי עם קבלתו יביאו הנציגים החרדיים את תזכיר החוק לשולחנם של מרנן ורבנן גדולי וחכמי התורה שליט״א, אשר הם לבדם יכריעו בנושא ויורו את הדרך בה נלך".

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) תקף את ההמלצות ואמר: "הוועדה מדברת גבוהה גבוהה על ערך השוויון ועל חיזוק מודל צבא העם, אבל חלק מהמלצותיה מרוקנות אותו מתוכן ואפילו עלולות לנפץ אותו דרך הצבת יעדים מרוככים ולא מחייבים, מתן פטור גורף לכל חרדי שמבקש זאת ובריחה מקביעת סנקציות.

"אכן יש צורך בגישה מאוזנת והדרגתית ולא בעימות עם החרדים, אבל להתקפלות מפוארת כזאת עוד לפני שהחוק הגיע בכלל לכנסת לא ציפינו כלל- שם בכלל תהיה מכירת חיסול טוטאלית של המשרתים על ידי הממשלה רק כדי להמשיך את כהונתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר