"המועצת תכריע"

אריה דרעי נגד הסנקציות הכלכליות: "לא ניתן יד"

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי התייחס למסקנות הגיוס של הוועדה שהקים שר הביטחון אביגדור ליברמן ותקף את הסנקציות הכלכליות: "לא ניתן יד לכל פגיעה במעמדם של בני הישיבות" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: פלאש 90 )

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי תוקף הערב (שני) את המלצות ועדת הגיוס שהקים שר הביטחון אביגדור ליברמן ואומר כי לא ייתן י לפגיעה במעמד בני הישיבות.

דרעי הדגיש כי ילמד את הצעת החוק ולאחר מכן יקבל את הכרעת מועצת חכמי התורה בראשות ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן: "קיבלתי הערב את תזכיר חוק הגיוס שהופץ על ידי שר הבטחון. אלמד אותו היטב ואביא אותו במלואו לעיונם והכרעתם של מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה ובראשם מרן ראש הישיבה שליט"א".

לדברי דרעי: "סיעת ש"ס רואה בלימוד התורה ערך עליון בעם ישראל ותעמוד בתוקף שכל לומד תורה יוכל להמשיך לשקוד על תלמודו ללא הפרעה וללא כל מגבלה".

יו"ר ש"ס תקף את הסנקציות הכלכליות ואמר: "סיעת ש"ס מביעה מורת רוח על הניסיון להעניש את לומדי התורה על ידי הפחתת תקציבי המוסדות. לא ניתן יד לכל פגיעה במעמדם של בני הישיבות".

כזכור, בעיקרי המלצות הוועדה נכתב בין היתר בהקשר של יעדי גיוס: הומלץ להתבסס על שיעורי הגיוס הקיימים כנקודת מוצא, תוך קביעת שיעור גיוס התחלתי לצה"ל של 3,100 משרתים (על בסיס כ-3000 חרדים שהתגייסו לצה"ל בשנת גיוס 2017) ושיעור השתלבות התחלתי בשירות הלאומי של 600 משרתים (על בסיס כ-530 חרדים שהשתלבו בשירות הלאומי בשנת גיוס 2017).

באשר לסנקציות הכלכליות נכתב: לא תהיינה השלכות בפועל לאי השגת היעדים במהלך השנתיים הראשונות לתקופת הביניים. החל מהשנה השלישית לתיקון החוק, שיעור גיוס בפועל הנופל מ-95% מיעד הגיוס השנתי יביא לצמצום בהיקף התמיכה הכוללת בישיבות (למעט ישיבות בהן קיימים שיעורי גיוס מעל לרף מסוים). יעדי הגיוס לא ישונו במקביל לצמצום התמיכות. ההשלכות הכלכליות ייקבעו בחוק והן תגברנה ככל שלא יושגו היעדים במשך מספר שנים רצופות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר