"בדיוק כמו הנאצים"

אל תקנו את החיוכים שלו: קים ג'ונג און הוא מפלצת

ההרג השיטתי של הבכירים במשטרו, הרעבת האסירים למוות, שריפת הגופות והניסויים הרפואיים בנשק ביולוגי. מאחורי החיוכים שקים ג'ונג און מפזר הלילה לעולם יש דמות אכזרית ואפלה במיוחד (בעולם, מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
קים ג'ונג און. איור (שאטרסטוק)

אל תאמינו לחיוכים שלו: מסמך שמנה מאות עמודים ופורסם ב-2014 על ידי חוקרים של האו"ם, הציג שורה של מעשים מזעזעים שבוצעו על ידי משטרו של קים ג'ונג און, השליט האכזרי של צפון קוריאה, שמפזר הלילה חיוכים לעולם בביקורו בסינגפור לקראת פגישתו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

חוקרי האו"ם שבדקו את המתרחש בצפון קוריאה, העלו כי המנהיג העליון של קוריאה הצפונית ומפקדי כוחות הביטחון שלו הורו על עינויים סדרתיים, הרעבה וטבח המוני, מעשים שלפי החוקרים - דומים לאלו שביצעו הנאצים במלחמת העולם השנייה.

בעבר דווח כי צפון קוריאה עורכת ניסויים רפואיים שכוללים שימוש בנשק כימי וביולוגי על אסירים פוליטיים, אולם אותה ועדה שבדקה את הנושא לא מצאה לכך הוכחות משמעותיות.

בין השאר, חוקרי האו"ם גבו עדויות מאנשים שהוחזקו במתקני כליאה וסבלו מהרעבה מתמשכת ושיטתית. האסירים סיפרו כי הוטל עליהם לשרוף ולקבור את גופותיהם של חבריהם שהורעבו למוות במחנות הכליאה והעינויים של המשטר.

קים ג'ונג און בסינגפור, היום

"איסוף המידע על הפרות זכויות האדם בצפון קוריאה גילה מדינה שאין לה מקבילה בכל העולם" - אמרו אז החוקרים, שאף המליצו להעמיד לדין בעתיד את המנהיג העליון של צפון קוריאה ומפקדי כוחות הביטחון שלו.

זאת ועוד, המנהיג הדיקטטור של המדינה המסוגרת הוציא להורג שורת בכירים שנחשדו כמי שאיימו על שלטונו. את סגן ראש הממשלה שלו, צ'ו יונג-גון, הוציא השליט להורג בירייה; פקיד בכיר במדינה הוצא להורג בגלל שנמנם בפגישה עם המנהיג ; את דודו, שנחשד בבגידה, הוציא קים ג'ונג און להורג גם כן, ולפי כמה דיווחים הוא אף האכיל בו את 120 כלביו.

הלילה, כשמנהיג העולם החופשי ייפגש עם הרודן, חשוב לזכור את הזוועות הרבות שביצע לאורך השנים במדינתו, ולא להתמקד רק בחיוכים שישחרר אל מול המצלמות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר