פינוי כואב

פינוי 'נתיב האבות': כאלף מפגינים במקום

כוחות מג"ב ומשטרה הגיעו כדי לפנות את 15 הבתים של נתיב האבות כפי הוראת בג"צ. במקום כאלף מפגינים, חלקם ינסו למנוע את הפינוי בגופם. התושבים: לא רוצים אלימות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום וידאו: חנן גרינווד, ישראל היום. סטילס: מטה המאבק בנתיב האבות)

הבוקר (שלישי) צפויים כוחות הביטחון לערוך את פינוי 15 הבתים ב'נתיב האבות' על פי החלטת בג"צ. במקום התאספו כאלף מפגינים רבים מהם עשו את הלילה במקום, אך הצפי כי רק בשניים מהבתים יתבצרו צעירים שינסו לעכב את הפינוי ככל האפשר. במקום הובער פח אשפה אך התושבים מיהרו לכבות אותו במהירות.

התושבים המקומיים פחות מתלהבים מההמולה ולמרות שניסו למנוע את הפינוי ככל האפשר, הם מתכוונים להתפנות מהמקום ללא אלימות.

מדובר בפינוי מקומם במיוחד שכן חלק מהבתים נהרס רק בגלל שהבית נמצא מטר אחד בלבד בשטח שנמצא בספק ולמרות שניתן לחתוך את המטר הבעייתי הורה בג"צ על הרס הבית כולו. בנוסף, לא מדובר בשטחים שיודעים למי הם שייכים ובכל מקרה הם אמורים להיות מוסדרים בעתיד בצורה חוקית כך שההרס המיותר מכאיב יותר.

תושבת נתיב האבות מסרה ל'כיכר השבת': "אנחנו מתחננים לנערים ולשוטרים. נתיב האבות לא רוצים אלימות. קהילת נתיב האבות בחרה לעוף קדימה וליישב את הארץ. תעזרו לנו לעבור את היום הזה בלי אלימות".

אתמול התקיימה עצרת מחאה והזדהות גדולה בנוכחות כ-6,000 איש ובהשתתפות השרים נפתלי בנט ואיילת. שקד, חברי הכנסת מועלם ובן דהן, הרב דרוקמן, שלמה נאמן ראש המועצה ואישי ציבור נוספים.

השר אורי אריאל הגיע הבוקר לנתיב האבות והתפלל שם תפילת שחרית. "אין שום תועלת בהריסת הבתים ובגירוש אנשים מביתם. הדיון בבג"צ בנושא התנהל כמו סדום ועמורה. אך אנו לא נוותר, לא ניתן לדבר להרחיק אותנו מהתיישבות שלמה בכל רחבי ארץ ישראל. בבניין הארץ ננוחם.", אמר השר אריאל.

מהמשטרה נמסר כי "בשעה זו, החלו כוחות הביטחון בפינוי 15 הבתים בשכונת נתיב האבות בישוב אלעזר, בהתאם לצו בית המשפט. במקביל, כל העת נמשכת ההידברות מול המתיישבים וההנהגה המקומית, בכדי למנוע חיכוך ועימותים מיותרים מול כוחות הביטחון ועל מנת לאפשר ביצוע תקין של המשימה שהוטלה על הכוחות".

"המשטרה מצפה ממשפחות המתיישבים שהן ציבור שומר חוק להמשיך לגלות אחריות ולפעול לריסון גורמים לא מקומיים ולא לאפשר בשום אופן אלימות נגד שוטרים וחפים מפשע. המשטרה קוראת לגורמי ההנהגה להמשיך לגלות אחריות ומעורבות גבוהה על מנת שביצוע צו בית המשפט יתקיים כסדרו", מסרה המשטרה.

מארגון חוננו נמסר כי דווח עד כה על שלושה עצורים הבוקר והלילה מהפינוי בשכונת נתיב האבות. העצורים, חלקם קטינים, נעצרו במהלך עימותים עם שוטרים, במחאה על הפינוי. עו"ד מארגון חוננו מסייע לעצורים.

מטה המאבק בנתיב האבות
מטה המאבק בנתיב האבות
מטה המאבק בנתיב האבות
מטה המאבק בנתיב האבות
מטה המאבק בנתיב האבות
מטה המאבק בנתיב האבות
מטה המאבק בנתיב האבות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר