זהירות בוסר

אוהבים מנגו? שימו לב שלא עובדים עליכם

מועצת הצמחים מזהירה את הצרכנים שלא לרכוש כעת את המנגו מזן 'שלי' כיוון שהוא עדיין בוסר ואינו מוכן לאכילה. רק בעוד כשלושה שבועות הוא יהיה מוכן לקטיף ומכירה (צרכנות)

(צילום: יובל כהן, מועצת הצמחים)

מועצת הצמחים מזהירה צרכנים מרכישת מנגו בוסר מסוג "שֶלִי", הנמכר בימים אלה ברשתות שיווק רבות, בשווקים ואצל ירקנים. הסיבה: הפרי עדיין לא בשל ולכן לא טוב ולא טעים למאכל. על פי המועצה רק בעוד כשלושה שבועות יהיה פרי כזה בשל.

במועצה מסבירים, כי פרי בוסר שנקטף טרם זמנו לא ייצר מספיק סוכרים, ויאכזב בטעמו את הצרכנים שקונים אותו בימים אלה ביוקר. לפי מועצת הצמחים, רוב המנגו שמוצע כרגע למכירה הוא בוסר. זאת למעט מנגו מאיזור הערבה שכבר בשל, אך גידול המנגו באזור זה מצומצם.

ארנה סנדל, מנהלת איכות וסטנדרטים בענף הפירות במועצת הצמחים מסרה בהודעה מטעם המועצה: "קטיף כלל זני המנגו בארץ אמור להתחיל בסוף חודש יוני, אז הזנים המוקדמים יותר מתחילים להבשיל. הקטיף אמור להתחיל בערבה ולהגיע לעמק הירדן וסובב כנרת רק באמצע יולי".

"זן המנגו 'שלי' מבשיל מאוחר יותר - זמן הקטיף האופטימלי שלו הוא בחודש אוגוסט. לצערי, כאשר אנו אפילו לא באמצע חודש יוני, ישנם מגדלים הממהרים לשווק לצרכנים כבר עכשיו את ה'שלי', כאשר הוא עודנו בוסר מי שירכוש כעת מנגו מזן ה'שלי' יתאכזב מאוד", היא מסבירה.

"חיצונית - הפרי אמנם צבעוני ורך, אבל הטעם שלו 'חיוור' ואינו מזכיר את המנגו שכולנו מכירים ואוהבים. זן המנגו מסוג 'שלי' מקבל צבע אדמדם כהה עוד לפני ההבשלה המלאה שלו, וכך ניתן להטעות את הצרכנים שאינם מבחינים בין זן לזן וטועים לראות בצבע הקליפה סימן להבשלה".

"בנוסף, חלק מבתי האריזה מעבירים את זן המנגו הזה תהליך מהיר של הבחלה (כלומר - הבשלה) שגורם לו להתרכך מעט. אנו במועצת הצמחים פועלים כל השנה במטרה למנוע קטיף מוקדם, אך כאמור – קוראים גם לציבור לא לרכוש כרגע מנגו בוסר מזן ה'שלי'".

במועצת הצמחים מדגישים שעל אף שרוב הרשתות מוכרות בימים אלה את "שלי". ישנו גם זן "טומי", שמקורו בערבה, הוא בשל וטוב למאכל, אך הוא לא מהווה את רוב הסחורה בשוק. ניתן לזהות את הפירות הבשלים על פי מדבקה שמודבקת עליהם, עם הכיתוב "יופי של ירקות", "ליאן", או "קיבוץ בית הערבה". מומלץ לשאול את הירקן לגבי מקור הפרי או אזור גידולו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר