הקרב בבית שמש

משה אבוטבול על המשא ומתן: "יש קצת קרעכצן"

נציגי 'דגל התורה' ו'שלומי אמונים' בבית שמש ייפגשו הבוקר עם אבוטבול לפגישת מו"מ נוספת לאחר הפסקה. בשיחה עם 'כיכר', משרטט אבוטבול את הקשיים והסיכויים • האזינו (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר הפסקה של כשבועיים בפגישות המשא ומתן בין המפלגות החרדיות בעיר בית שמש, הבוקר (שלישי), ייפגשו שוב הצדדים בביתו של ראש העיר משה אבוטבול. בשיחה עם 'כיכר השבת' קודם הפגישה נשמע אבוטבול אופטימי. לדבריו, "יש קצת 'קרעכצן' אבל בסוף זה יסתדר".

נציגי 'דגל התורה' ו'שלומי אמונים' יגיעו לביתו של ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול לפגישת משא ומתן, זאת לאחר שבתחילה דרש אבוטבול לנהל מו"מ נפרד מול המפלגות אולם לבסוך התרצה להמשיך במו"מ משותף.

הדרישות המהותיות של 'דגל התורה' לקבל את תיק החינוך ושל 'שלומי אמונים' לקבל את תפקיד הסגן נראה שעומדים בעין המחלוקת. בשיחה עם "כיכר השבת", הודה ראש העיר אבוטבול כי יש ניסיון לקשור בין המו"מ בבית שמש לבחירות באלעד.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", באלעד, ש"ס רוצה להתמודד יחד עם 'דגל התורה' לראשות העיר. לא מן הנמנע כי תופינים יינתנו ל'דגל התורה' בבית שמש תמורת הבטחה לריצה משותפת באלעד.

"עדיין אני סבור שעדיף לקיים פגישות עם 'דגל' ושלומי אמונים לחוד, עדיף לרצות כל גוף בנפרד, אבל הם התעקשו לשבת יחד", אומר אבוטבול.

על מנה נקודות המחלוקת, למה זה נמרח?

אבוטבול: "הם מבקשים דברים שנמצאים אצל אחרים. אני אשתף אותם בלבטים, אולי יש כמה דברים חדשים, כולנו רוצים לצאת לדרך טובה משותפת זה גם תלוי בהם".

"אם היינו באים בלי שום קשר למחויבויות קודמות אז דגל לא היו באים עם שלומי אמונים למו"מ. לקחתי את הליכוד איתי והובטח להם סגן, אגודה צעקו ראשונים כי אבוטבול ימשיך להיות ראש עיר, לא יכול להתנתק מהעבר ולהגיד זהו. יש כללים בפוליטיקה", אומר אבוטבול.

יש סיכוי ש'דגל' תקבל את תיק החינוך?

"הכל פתוח. ארנרייך בטוב ליבו יהיה מוכן תמורת מערכת פיצויים כזו או אחרת".

מה הדרישה המרכזית של שלומי אמונים?

"הם רוצים גם סגנות וגם הקצאות. אנו באים עם רוח טובה ורצון גדול, צריכים להבין שאני לא קוסם. ככל שהם יגלו גמישות והבנה וישילו מעצמם לאפשר לי לתת לאחרים, נוכל לבנות להם חליפה במידות שלהם".

אתה מתחייב לא להתמודד לקדנציה נוספת?

אבוטבול מגלה כי עד כה לא נשמעה דרישה שכזו, בניגוד לדיווחים שיצאו בתחילתו של המו"מ: "לא הייתה דרישה כזו, כנראה שזה לא ריאלי".

אבוטבול מסיים את דבריו ואומר כי "מרן הרב שטיינמן נשאל וענה תשובה ברורה: 'אם הוא אדם טוב ודאי שהוא ימשיך'. אף אחד לא דרש ממני מהומה לגבי העתיד, אך אני לא מתחייב שלא אתמודד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר