צפו בווידאו

בעטה בחרדי וחמקה מדין - "בגלל כשל טכני"

שלושה שוטרי מג"ב תועדו מכים נער חובש כיפה בעת פיזור הפגנת חרדים. אחת מהם, אף בעטה והטיחה בצעיר את רגלה, אך דווקא היא הצליחה לחמוק מהעמדה לדין. צפו בכתבה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
כתבת המשטרה, שלי טפיירו, חושפת (צילום: באדיבות חדשות הערב, 'כאן 11')

לפני כשנתיים וחצי, הגיע כוח סיור של מג"ב לסייע בפיזור הפגנה סוערת של חרדים מ"הפלג הירושלמי" סמוך לצומת בר אילן בירושלים, שכללה חסימת כבישים, הבערת פחים ואף יידוי אבנים וחפצים לעבר אוטובוסים חולפים.

בפרסום אמש (שני) ב'כאן 11', דווח, כי שלושה מהשוטרים גילו אלימות כלפי מי שנראה נער צעיר, חובש כיפה. סרטי מצלמות האבטחה שתיעדו את האלימות הגיעו למח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים), שהחליטה להמליץ למשטרה על העמדתם לדין משמעתי בלבד, בשונה מזה הפלילי.

מפרוטוקול בית הדין למשמעת של המשטרה, בה הועמדו השוטרים הללו לדין, נכתב: "נאשם 1 משך בחולצתו של האדם משך אותו כלפיו, התקדם לעברו וחבט בו, נאשם 2 הצטרף וחבט אף הוא. בעת שהשניים רוכנים מעליו וחובטים בו, הגיעה נאשמת 3 מאחור והניפה את רגלה לעברו כדי לבעוט בו והטיחה את רגלה לעברו".

סעיף העבירה הרשמי נגד שלושת השוטרים היה 'שימוש בכוח כלפי אדם, בלא סמכות ובלא הצדק סביר'.

אלא שמתברר כי השוטרת שנצפתה בועטת לעבר הצעיר, הצליחה לחמוק לחלוטין מהתיק, תוך מחיקת האישום נגדה, מאחר ותקלה משטרתית - לפי הדיווח ב'כאן' - גרמה לכך שלא בוצעה הפרוצדורה המחויבת של הגשת נימוקי העמדתה לדין בכתב בתוך זמן קצוב. יצוין, כי בינתיים היא שוחררה משירות.

לעומתה, נגד שני שוטרי מג"ב האחרים נמשכו ההליכים כרגיל.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לפרסום כפי שהופיע ב'כאן 11': "לא היה כל שיהוי בהגשת כתב האישום, שכן זה הוגש לבית הדין למשמעת של המשטרה, תוך פחות מחודש מהיום שהגיעו החומרים ממח"ש למשטרה. לגבי מחיקת האישום נגד הנאשמת, הרי שזו בוצעה על ידי בית הדין בשל העובדה שמדובר בלוחמת בשירות חובה שהשתחררה מן השירות, ובהתחשב בחלקה היחסי באירוע זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר