לאחר הפסגה ההיסטורית

טראמפ: "קים ג'ונג און מוכשר מאוד; לא וויתרתי על כלום"

איך הרגשת בנוח לתאר את שליט צפון קוריאה, שאחראי להרג אנשים רבים כל כך, כאישיות נהדרת וחכמה? נשאל טראמפ במסיבת עיתונאים לאחר המפגש ההיסטורי בסינגפור, ולא חזר בו (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טראמפ, במסיבת העיתונאים (צילום: מתוך الخارجية الأمريكية בטוויטר)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ סיכם, במסיבת עיתונאים בסינגפור, את המפגש ההיסטורי שלו עם שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און.

לאחר שהוא נעל את הפסגה באמירה שקים הוא "אישיות נהדרת וחכמה מאוד", הגיב טראמפ לשאילה איך הרגיש בנוח לתאר כך אדם שאחראי להרג אנשים רבים כל כך: "מי שעולה לשלטון בגיל 26 ומצליח לנהל את ארצו הוא אכן אדם מוכשר. לא אמרתי שהוא נחמד, אמרתי שהוא מוכשר".

לעצם המפגש אמר נשיא ארה"ב: "אני משוכנע שבעקבות הפסגה והחתימה על מזכר הבנות עם קים ג'ונג און, צפון קוריאה באמת נמצאת בדרך להתפרק מנשק גרעיני. קים נתן התחייבות חד משמעית להשלים את פירוק חצי האי הקוריאני מגרעין. עם זאת הנשיא האמריקני הדגיש כי לפי שעה לא יוסרו סנקציות מצפון קוריאה.

החתימה על מסמך ההבנות, במפגש בין קים לטראמפ (צילום: הבית הלבן)

"בכוונתי להפסיק את התרגילים המשותפים לצבא ארה"ב עם צבא דרום קוריאה", הוסיף טראמפ. "בסופו של דבר אני רוצה להחזיר הביתה את עשרות אלפי החיילים האמריקנים המוצבים שם כיום. עם זאת, עדיין לא הגיע השלב שבו אפשר להשיבם".

לדבריו, "קים מוכיח ששינוי אמיתי הוא אפשרי. פגישתי איתו הייתה כנה ומועילה. אנחנו מוכנים להתחיל היסטוריה חדשה ולפתוח פרק חדש ביחסים בין המדינות שלנו". טראמפ סיפר כי קים ג'ונג און עדכן אותו שצפון קוריאה כבר החלה להרוס אתר גדול המשמש אותה לניסויים בטילים. זה דבר גדול".

(צילום: מתוך @PressSec בטוויטר)

כזכור, במסמך שנחתם בין השליטים נכתב כי "ארה"ב וצפון קוריאה מתחייבות לכונן מערכת יחסים חדשה ביניהן, בהתאם לרצון העמים בשתי המדינות, למען השלום והשגשוג. שתי המדינות יעשו מאמצים משותפים לכונן שלום בר קיימא בחצי האי הקוריאני; מזכיר המדינה האמריקני ובכיר במשטר הצפון קוריאני ייפגשו שוב בהקדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר