"גזענות; לא סובלים שחורים"

בלב ירושלים: שוטרי יס"מ הכו באכזריות עולה חדש מהודו

צעיר שיכור, עולה חדש מהודו, ששירת בצה"ל כחייל בודד, נקלע אמש להפגנת חרדים קיצונים ברחוב יפו בירושלים והוכה קשות בידי קצין יס"מ ושוטריו • "זה רק כי אנחנו שחורים", טוען חברו (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תיעוד חלק מהאירוע (וידאו: לירן תמרי, mynet ירושלים; תמונה: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אלימות מעוררת דאגה: עשרות חרדים קיצונים צעדו אמש (שני) מכיכר השבת בירושלים אל רחוב יפו, במחאה על "גזירת הגיוס", כאשר סמוך לכיכר הדוידקה, ירדו המפגינים לכביש.

כוחות המשטרה, שכמובן לא יכלו להרשות חסימתו של נתיב תחבורה כה מרכזי בבירה, מיהרו לפזר את המפגינים, והשתמשו לצורך כך גם בפרשים משטרתיים, כנהוג בהפגנות.

אך במהלך הדיפת עשרות המוחים מהכביש אל המדרכה, קלט צלם 'כיכר השבת' שנכח במקום מראה חריג: צעיר שאינו חרדי, שחלף במקום, נעמד מול הפרשים כשהוא שיכור ומתנודד מצד לצד, והפריע בכך לדהירת הסוסים.

השוטרים הרכובים מיהרו להכות את הצעיר באלות שבידיהם, והוא אכן הלך מהמקום, ונעמד בצד הדרך.

את מה שקרה לאחר כמה רגעים, מתאר ל'כיכר השבת' אחד מהנוכחים במקום: "כמה שוטרי יס"מ ניגשו אליו, כשהוא כבר לא הפריע לאף אחד, והתחילו להרביץ לו בידיים וברגליים, שוב ושוב, תוך כדי שהם מרססים גז פלפל על הפנים שלו".

"זה היה מראה נורא", מוסיף אדם אחר, שהיה עד ראייה לכל השתלשלות האירוע. "השוטרים פשוט פירקו לו את הצורה, והגרוע מכולם היה קצין יס"מ שניגש לצעיר והביא לו בעיטה אכזרית, באזור רגיש בגופו".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אחרי שהצעיר השיכור כבר היה שכוב על הארץ, מתפתל מייסורים וצורח מכאבים, הוא נאזק ונעצר על ידי השוטרים. הבוקר, הוא שוחרר לביתו.

מבדיקת 'כיכר השבת' עולה, כי שמו של הצעיר הוא אברהם, והוא עלה לישראל מהודו לפני שנים ספורות, שירת בצה"ל כחייל בודד ומתגורר כיום בשכונת קטמון בירושלים.

חברו, עולה מאתיופיה, בטוח : "השוטרים מתנהגים אלינו ככה, ולא בפעם הראשונה, רק בגלל שאנחנו שחורים". "הם פשוט לא סובלים אותנו, כי הם גזענים", הוא אומר ל'כיכר השבת'.

כזכור, בעבר יצאו בני הקהילה האתיופית למחאה נסערת במרכז תל אביב, בין היתר בשל הכאתו של החייל דימאס פיקאדה לפני שלוש שנים, בידי שוטרים. הטענה שנשמעה מפיהם גם אז היתה, כי קיימת בישראל תופעה של אלימות שוטרים נגד שחורים, שנובעת מגזענות.

בעקבות כך אף הקים ראש הממשלה נתניהו ועדה למיגור הגזענות והאלימות כלפי העדה, וגם המשטרה הודתה לראשונה כי קיימת תופעה של שיטור יתר נגד האתיופים בישראל.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר בסרטון המציג את השתלשלות המקרה באופן חלקי ביותר וחוטא לאמת. החשוד הנראה בסרטון לקח חלק פעיל בהפרות הסדר, במהלכה הפריע לעבודת פרשי המשטרה ואף תקף את סוסי המשטרה. שוטרים שהיו במקום הודיעו לחשוד על מעצרו בשל תקיפת שוטרים והפרת הסדר הציבורי ולאחר שהתנגד באופן פיזי למעצר תוך שמתעמת עם השוטרים, נאלצו להשתמש באמצעים העומדים לרשותם כחוק על מנת להשתלט עליו ולעצרו".

"משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות, ללא פשרות וביד קשה נגד כל אדם המרשה לעצמו להפריע, לתקוף ולפגוע בשוטרים המבצעים עבודתם נאמנה לשמירה על הסדר הציבורי וחיי השגרה של האזרחים".

צפו בתיעוד מהאלימות הקשה:

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
פרשי המשטרה בזירת ההפגנה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר