ההעברה תוגבל

גז ההליום שישראל מעבירה לחולים בעזה מפריח את בלוני התבערה

לאחר שישראל גילתה כי גז ההליום שהיא מכניסה לרצועה, בשביל חולים הזקוקים ל-MRI, נלקח ע"י חמאס להפרחת הנשק החדש נגד תושבי הדרום, הוחלט להטיל הגבלות (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בלונים מעזה (צילום: מתוך وكالة صفا בפייסבוק / safaps)

מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף כמיל אבו רוקון הורה היום (שלישי) להגביל הכנסת גז הליום לרצועת עזה, שהוכנס עד כה ללא הגבלה במטרה לשמש לצרכים רפואיים, אך מנוצל על ידי גורמי טרור לשיגור בלוני תבערה לישראל.

"במידה ויימשך ניצול גז ההליום על ידי גורמי הטרור ברצועה, תימנע לחלוטין הכנסתו והאחריות לכך תהיה על שלטון הטרור של חמאס", הזהיר האלוף.

את ההחלטה הוא נימק בכך שכאמור חמאס אינו בוחל באמצעים, כולל ניצול הערוצים והאמצעים ההומניטריים, כדי לבצע פעולות טרור, זאת למרות שישראל דואגת לאספקת הצרכים ההומניטריים כדי למנוע הידרדרות אזרחית ברצועה.

כך זה עובד: הפרחת בלוני תבערה לשטח ישראל (צילום ארכיון: מתוך وكالة صفا בפייסבוק / safaps)

בתוך כך, שר הביטחון אביגדור ליברמן, שביקר היום באוגדת עזה, התייחס לנושא הבוער, ואמר: "שני שליש מכל העפיפונים והרחפנים אנחנו מצליחים ליירט, למרות גידול בשימוש בכלי הזה".

"חמאס מנצל בצורה הכי נבזית וצינית את המערך הרפואי של רצועת עזה. הוא משתמש בהליום שאנחנו מספקים לבתי חולים, לציוד רפואי ולשימוש בעיקר ב-MRI, לרחפנים כדי לשגר ולהצית שדות פה בדרום. אנחנו יודעים עם מי יש לנו עסק. אנחנו מכינים תשובה גם לאותו שליש של אותם מעופפים שמשגרים לכאן. אני חושב שהם מותחים את החבל יותר מדי, ובסופו של דבר החבל הזה ייקרע".

במענה לשאלת עיתונאי, על דבריו לפני שבועיים כי המליץ לצה"ל לירות במי ששולח את העפיפונים, ומדוע זה לא קורה, השיב ליברמן: "כמו שכבר אמרתי, אנחנו נמצא את התשובה הכי אפקטיבית ונכונה לטרור העפיפונים, ואם מישהו חושב שאנחנו מתכוונים להמשיך בשגרה כמו שהיא היום - הוא טועה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר