הפסגה ההיסטורית בסינגפור

צפון קוריאה: טראמפ וקים ג'ונג און יבקרו זה בארצו של זה

שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, קיבל את הזמנתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לביקור בבית הלבן, וטראמפ נענה להזמנת קים לביקור בארצו, כך דיווחה סוכנות הידיעות של צפון קוריאה (חדשות, עולם)

טראמפ וקים, בפגישה (צילום: טוויטר, Dan Scavino Jr, הבית הלבן)

שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, קיבל את הזמנתו של נשיא ארצות-הברית דונלד טראמפ לביקור בבית הלבן, כך דיווחה הלילה (רביעי) סוכנות הידיעות הממלכתית של צפון קוריאה KCNA.

הסוכנות דיווחה כי השליט קים הזמין את הנשיא טראמפ, במהלך הפסגה ביניהם בסינגפור, לביקור מקביל בצפון קוריאה. טראמפ, כך לפי הדיווח, קיבל את ההזמנה.

עוד דווח בסוכנות הממלכתית כי קים ג'ונג און אמר שפירוקה של צפון קוריאה מנשק גרעיני תלוי בהפסקת ההתגרויות בין הצדדים.

טראמפ בדרך למטוס הנשיאותי לאחר הפסגה (צילום: טוויטר, Dan Scavino Jr, הבית הלבן)

בהודעת סוכנות הידיעות הממלכתית נאמר כי "קים ג'ונג און הזמין את טראמפ לביקור בפיונגיאנג בזמן שיתאים לו וטראמפ הזמין את קים ג'ונג און להגיע לביקור בארה"ב, שני המנהיגים קיבלו בברכה את ההזמנות ההדדיות והם משוכנעים שהן יהוו אפשרות נוספת לשיפור היחסים".

לפי הדיווח של הסוכנות הצפון קוריאנית, טראמפ הסכים לבטל את הסנקציות שהוטלו על צפון קוריאה לאחר שיפסיק את התרגילים הצבאיים עם דרום קוריאה. מוקדם יותר אתמול הדגיש טראמפ כי לפי שעה לא יוסרו הסנקציות.

החתימה על מסמך ההבנות, במפגש בין קים לטראמפ (צילום: הבית הלבן)

קים, כך לפי הדיווח, אמר לטראמפ כי אם ארה"ב תעשה צעדים משמעותיים לבניית האמון היא תיענה במחוות מצידו והבהיר כי על הצדדים לפעול בנוגע לנושאים שבהם דנו בפסגה בהקדם האפשרי.

אמש, במהלך מעמד החתימה על מזכר ההבנות ביניהם, נשאל טראמפ אם יזמין את קים לביקור בבית הלבן והשיב: "בהחלט".

פגישת נשיא ארה"ב והרודן • קליפ מסכם (צילום: הבית הלבן)

במסמך ההבנות מתחייב קים ל"פירוק מוחלט של חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני" במקביל לקבלת "ערבויות ביטחוניות" מצד ארה"ב. עוד כתב כי המדינות יפעלו לכונן מערכת יחסים חדשה ביניהן ויעשו מאמצים לכונן שלום בר קיימא בחצי האי הקוריאני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר