האמריקאים "תוקפים"

המבחן של האו"ם: העולם יגנה את חמאס?

ארה"ב לוקחת את ההגנה על ישראל באו"ם צעד נוסף קדימה ומתקיפה את חמאס באמצעות האו"ם. הסיכוי שהעולם יגנה את חמאס עדיין נמוכה אך הצביעות תיחשף (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: a, katz)

בשנה וחצי האחרונות ישראל חוותה שינוי אדיר בהתנהלות מולה באו"ם בשל ההגנה שארה"ב בראשות השגרירה ניקי היילי מעניקים לה. כעת ארה"ב לוקחת את זה צעד קדימה ופועלת כנגד מדינות שלא מוכנות לגנות את חמאס.

על פי הדיווח ב-ynet, המדיניות החדשה של האמריקנים החלה בדיון חירום של מועצת הביטחון על המצב בעזה שהתקיים לפני כעשרה ימים. בדיון מקדים שנערך יומיים לפני יישום המדיניות החדשה, הצביע השגריר הישראלי באו"ם דני דנון על העובדה שאין שום התייחסות לחמאס בהצעה שהגישה כווית. הצעה שבסופו של דבר נפלה לאחר שהשגרירה האמריקנית ניקי היילי הטילה עליה וטו.

מיד לאחר ההצבעה האמריקנים הציגו באופן חסר תקדים החלטה אמריקנית שביקשה מחברי המועצה לגנות את חמאס. ההצעה לא עברה, אך מיקדה את הדיון בפעילות חמאס.

העצרת הכללית של האו"ם צפויה להצביע היום (רביעי) על החלטה דומה לזו שכווית ניסתה להעביר במועצת הביטחון, שמגנה את ישראל על שימוש מופרז בכוח וקוראת להקים כוח הגנה של האו"ם שיגן על תושבי עזה. ההחלטה, שהוגשה על ידי טורקיה ואלג'יריה, צפויה לעבור בזכות הרוב האוטומטי שיש לערבים. לארה"ב אין וטו בעצרת האו"ם, אך להחלטות שם אין משמעות מעשית.

באופן עקרוני, לקראת הדיון האמריקנים הציגו שוב תיקון להחלטה שכולל גינוי חמאס על ירי הרקטות נגד ישראל והאלימות לאורך הגדר. העצרת תצביע קודם על התיקון האמריקני ואם הוא יעבור הנוסח המתוקן יובא להצבעה. אם התיקון לא יעבור העצרת תצביע על ההצעה המקורית שלא מזכירה את חמאס.

הסבירות היא שרוב המדינות שנוהגות בצביעות באופן קבוע ימנעו בהצבעה על התיקון האמריקאי, ויצביעו בעד גינוי ישראל. משרד החוץ ושגרירויות ישראל ברחבי העולם פועלים כדי לשכנע כמה שיותר מדינות שלא להשתתף בהצבעה או לפחות לא לנאום בדיון. לכל הצדדים ברור שהצעת הגינוי תעבור והשאלה כעת הם רק המספרים.

דנון בירך על המדיניות האמריקנית החדשה: "אנחנו מברכים על היוזמה האמריקנית שמבהירה שתמו הימים שבהם תוקפים את ישראל באו"ם ללא תגובה הולמת. מדינות שמסרבות לתמוך בהחלטה המגנה את טרור החמאס מעניקות רוח גבית לטרור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר