"למחוק את הקלון"

שלמה בניזרי הגיש בקשת חנינה לנשיא ריבלין

השר לשעבר שלמה בניזרי הגיש לנשיא המדינה ראובן ריבלין בקשת חנינה לקיצור תקופת הקלון שלו. הסיבה, עד המדינה בתיק, משה סלע, הודה ששיקר ונמצא דובר אמת (אקטואליה)

בניזרי (צילום: כיכר השבת)

השר לשעבר שלמה בניזרי הגיש אתמול (שלישי) לנשיא המדינה ראובן ריבלין בקשת חנינה לקיצור תקופת הקלון שלו, כך מדווח הבוקר איתמר אייכנר ב'ידיעות אחרונות'.

הסיבה לבקשת החנינה אותה הגיש עו"ד יהורם מלכה - עד המדינה במשפטו של בניזרי, משה סלע, עליו התבססה הרשעתו של בניזרי, הודה ששיקר ואף התגלה כדובר אמת בבדיקת פוליגרף.

כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת", לפני כחודשיים, בניזרי שקל לבקש חנינה כדי לטהר את שמו. בני משפחתו אמרו ל"כיכר השבת" כי "לאחר שהציבור נחשף לאמת שעד המדינה משה סלע שיקר, הודה ששיקר, ויתרה מזו - יצא דובר אמת בבדיקת פוליגרף, הגיע הזמן לטהר את שמו".

בניזרי בראיון באולפני 'כיכר השבת'

לדבריהם: "משפט חוזר יכול להימשך שנים ואחרי מה שעברנו אין סיכוי שנחזור לזה, אבל לפחות טיהור שמו דרך חנינה - זה המינימום שמגיע לו". עם זאת הדגישו בני משפחתו כי "אין בכוונתו לחזור לפוליטיקה, זה לא מה שהוא רוצה כעת, אבל כן אכפת לו שהמדינה תכיר בעוול הענק שנעשה לו. עד מדינה שמודה ששיקר, יוצא דובר אמת בפוליגרף, המשטרה לא מכחישה את הטענות ומגיבה שהפיקוד הנוכחי הוא לא הפיקוד שהיה בעבר".

כזכור, בניזרי הורשע בשנת 2008 בעבירות שוחד ונידון ל-18 חודשי מאסר בפועל, 8 חודשי מאסר על תנאי, קנס של 80 אלף שקל וקלון. בניזרי ערער לעליון שהחליט לשלש את העונש כדי לקבוע "תיק מחיר" והטיל על בניזרי 48 חודשי מאסר בפועל.

בבקשת החנינה, כפי שפורסם ב'ידיעות', נכתב כי "מעת כניסתו של מרשי למאסרו חלו שינויים מצערים בנסיבותיהם האישיות שלו ושל בני משפחתו. לא מיותר לציין את השנים הרבות מאז תחילת החקירות ועד היום, למעלה מ-16 שנים של עינוי דין, סבל נוראי, ענישה מחמירה, פגיעה קשה בתדמית של איש ציבור אשר הוכתם בהרשאה זו, ריצוי מאסר ממושך ללא כל הקלות או דרישות מיוחדות של מרשי אשר הרכין ראש בהכנעה וקיבל את הגזרה משמיים".

"הרב בניזרי מבקש להתחשב במצב המשפטי המורכב שאליו נקלע... את חלוף הזמן לא ניתן יהיה להשיב, ומרשי מחוסר כוחות להתמודד עם פתיחת משפט חוזר אשר ייערך שנים נוספות וגם אם יביא לגילוי האמת איש לא יחזיר לו את פיסת החיים אשר נלקחה ממנו עקב פרשה זו", כותב מלכה בבקשתו לנשיא.

לפני כחודש וחצי דחה פרקליט המדינה שי ניצן את טענות עד המדינה ואמר כי אין לטענותיו שום משמעות. בראיון ל'מקור ראשון' טען ניצן כי "זה לא המקרה הראשון שזה קורה. סלע קיבל טובת הנאה והבטיח להעיד אמת, וגרסתו במשפט נתמכה בסיועים וראיות שחיזקו את דבריו. שלושה שופטים האמינו לו וקבעו שהוא דובר אמת. אחרי עשר שנים, כשאימת הדין כבר איננה על ראשו, הוא מכריז בתקשורת ששיקר. יכולות להיות לכך סיבות רבות".

לדבריו: "אולי הוא רוצה להסיר מעליו את סטיגמת ה'מוֹיסר' או שהוא רוצה להתפייס עם מי שהעיד נגדו. למה להאמין לו כעת? אין להכרזתו הנוכחית כל משמעות. שמעתי בתקשורת שהשר לשעבר בניזרי התייעץ עם מקורביו והחליט לא להגיש בקשה למשפט חוזר. נדמה לי שזה מדבר בעד עצמו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר