סוער בעיר אלעד

מבוכה בשידור: האם צברי התחזה ל'מלול' ותקף את פרוש?

במהלך שידור חי ברדיו עלה החשד כי סגן ראש העיר אלעד, ברק צברי, עלה לשידור בשם בדוי ותקף את פרוש. השיחה, התקבלה ממספר הטלפון שלו, אך הוא טוען: "מישהו ביקש לעשות שיחה" (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ברק צברי וישראל פרוש. ארכיון (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

הרוחות הסוערות באלעד סביב הבחירות הצפויות לראשות העיר, בשאלה האם ישראל פרוש יתמודד לקדנציה נוספת, משפיעות עד כדי מבוכה בשידור חי ברדיו.

במהלך תוכנית רדיו אמש (שלישי) על הבחירות המקומיות, שהוגשה על-ידי ישראל אוחיון ויעקב גרודקה, החליטו בהפקת התוכנית לאפשר למאזינים, תושבי העיר אלעד, לעלות לשידור ולהביע את דעתם בעד ונגד פרוש.

אלא, שאחד המאזינים שעלה לשידור ותקף בחריפות את פרוש, העלה את חשדם של המפיקים.

המאזין, הציג עצמו בשם "יהודה מלול", ובמהלך השידור נשמע אף כשקולו מעט בוכה. "אני גר בערך 9 שנים בעיר", פתח המאזין את דבריו, "צריך לזרוק אותו לכל הרוחות. התכניות שלי תקועות כבר שנתיים וחצי, יש לי שכן שגר שני בלוקים ממני והצליח להוציא תכניות תוך חודשיים וחצי, שאלתי אותו מה הוא עשה? מה הוא ענה לי? קומבינות!".

המספר שהתקשר, מתוך המערכת של 'קול ברמה'
הזיהוי באפליקציית המספרים

החשד שעורר המאזין, שלעתים היה נשמע כמי שמנסה לכסות את פיו כדי שלא יזהו את קולו, הביא את הפקת התוכנית לבדוק את המספר ממנו הוא התקשר.

בדיקה מהירה באפליקציית מספרים העלתה כי "יהודה מלול" התקשר ממספר הטלפון של לא אחר מסגן ראש העיר, ברק צברי, הידוע כמי שנמצא במתיחות מול ראש העיר פרוש ופועל להחלפתו.

הניסיונות לחזור אל המספר כדי לשוחח עם צברי ולבדוק אם הוא אכן התקשר כדי לתקוף את פרוש או שמא מישהו עשה שימוש בטלפון שלו, לא צלחו.

בשיחה עם 'כיכר השבת', אומר עורך התכנית רפי פרלשטיין כי "תוך כדי שידור המפיק בדק באפליקציית המספרים וגילה כי מדובר בסגר"ע אלעד. יודעי דבר אף זיהו את קולו, דבר אשר אני לא יכול להוכיח".

ברק צברי מסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "הכל קשקוש". לאחר פרסום הכתבה הוסיף כי "אתמול לאחר שסיימתי תפילת ערבית שוחחתי מחוץ לבית הכנסת עם תושב שביקש את עזרתי, לפתע ניגש אלי אדם וביקש טובה, אם אפשר לבצע שיחה מהטלפון שלי משום שנגמרה לו הסוללה, אמרתי לו בשמחה. לא תיארתי ולא שיערתי לרגע שהמדובר בשיחה המדוברת. לאחר שראיתי את הכתבה חיברתי בין הדברים.

"צר לי כי אנשים עושים מעשים חמורים שכאלה על מנת ליצור פרובוקציות כאלו ואחרות, אני נוטה ורוצה להאמין כי המעשה נעשה על ידי אותו אדם ממוחו בלבד ולא כשליח של אדם כזה או אחר".

  • ההקלטה באדיבות 'קול ברמה'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר