נשלף מהחיידר והושפל

חוקרים הטיחו בנער חרדי: "תוריד את הפאות - אתה שקרן"

נ', נער ירושלמי, נשלף מתלמוד התורה שלו לחקירה, בחשד כי הוא יודע מי הצית דגל ישראל בהפגנה - אולם משלא מסר במי מדובר, חוקר הטיח בו: "אתה לא דתי". המשטרה: "חקירה מקצועית" (חרדים)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
חדר חקירות. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

נ', נער חרדי ששהה בהפגנה בשכונת בית ישראל בירושלים ותיעד את המתרחש, נחקר במשטרה בשנה האחרונה מספר פעמים, כאשר באחת החקירות - כך לטענת מקורביו - הטיח בו אחד החוקרים מילים קשות נגד אורח חייו החרדי. "אתה לא דתי. תוריד את הפאות, תוריד את החליפה שלך. מה זה הציצית הזאת, אתה שקרן!".

לפי מקורביו, נ' שהה באזור הפגנה שבה שרפו קיצוניים דגלי ישראל. לטענת המשטרה, לנ' היה תיעוד מהמקום שמפליל את שורף הדגל. בחקירות, ניסו החוקרים להוציא הודאה מהבחור הצעיר. החוקרים הראו לו סרטון בו לטענתם נראה כי הוא מתעד את אשר אירע, ולפיכך הוא בוודאות יודע מי הצית את הדגל - דבר שהוכחש על ידו מכיוון שלדבריו השעון שבתמונה אינו דומה לשעון שלבש באותו זמן.

מקורבים למשפחתו של הילד סיפרו ל"כיכר השבת" כי לאחר שבוע שלם בו חיפשה אותו המשטרה ולא מצאה, פנו החוקרים לאימו של הנער בכדי שתביא אותו לחקירה. משבושש לבוא, פשטו 4 שוטרים ב-11 בבוקר על תלמוד התורה בו הוא לומד. שניים תפסוהו בידיו, שניים אחרים תפסו אותו ברגליו וגררו אותו לתחנת המשטרה.

בחקירה הטיחו בו החוקרים: "מי זה שרף? מי זה שהיה שם? נכון אתה יודע מי זה ד', נכון שזה היה הוא? תגיד שזה הוא". החקירה נמשכה 6 שעות, ואז שוחרר הנער הצעיר - לא לפני שהשאיר ערבות בסך 4,000 ש"ח.

ביום רביעי האחרון נעצר הנער שוב בחשד אחר, הפעם כי תקף חייל באלימות בשכונת בית ישראל בירושלים. למחרת, ביום חמישי, שוחרר למעצר בית עד לדיון בעניינו שהיה אמור להתקיים שלשום (שני) אך בסוף לא התקיים. נכון לעכשיו, עומדת החקירה הזאת בעינה אך מנגד הנער שוחרר ממעצר הבית בו שהה בשבוע האחרון.

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל מגנה כל סוג של הסתה נגד סמלי המדינה וחיילי צה"ל. בניגוד לנטען, מדובר במקרה חמור בו בוצעה עבירה פלילית כשהחשוד ואחרים היו מעורבים בשריפת דגל המדינה ושריפת בובת חייל. בהתאם לכך, באירוע זה נפתחה חקירה במטרה לאסוף ראיות ולמצות עם החשוד ואחרים את הדין".

"לאחר סיום החקירה הועבר התיק לעיון והחלטת הפרקליטות. נדגיש כי חקירת תלונות וביצוע פעולות אכיפה מתבצעות במשטרה בשוויוניות ובמקצועיות, ללא כל קשר לזהותו, מוצאו או דתו של מתלונן או קורבן. גם פרסומים מגמתיים מעין אלו לא ירפו את ידנו במטרה להמשיך לטפל במקרים מעין אלו ולשמור על הסדר הציבורי, שלום הציבור וביטחונו. משטרת ישראל תמשיך לפעול למצות את הדין עם אלו אשר פוגעים בסמלי המדינה ולובשי המדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר