גל המעצרים סיבך הכל

הפרויקט נתקע; מאות משפחות חרדיות "זורקות כסף לפח"

"רמה ג' 2" - זהו שמה של שכונה חדשה בבית שמש, שהיתה אמורה להיות מאוכלסת כעת במאות משפחות. אך 'טופס 4' אינו מגיע, והאברכים כועסים • ואיך זה קשור למעצר בכיר העירייה? (חרדים)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
פרויקט הבנייה בבית שמש, והודעת אחת החברות (באדיבות המצלם / צילום מסך)

בשנים האחרונות נבנית בצמוד לרמת בית שמש ג' שכונה חדשה, ג' 2. לפני מספר חודשים סיימו רוב הקבלנים את עבודתם, והדירות מוכנות לכניסת הדיירים.

אלא של"כיכר השבת" נודע, כי התמהמהות בקבלת טופס 4 מהעירייה מונעת ממאות משפחות של אברכים לעבור ולגור בהן. העירייה מצידה, מפנה למשרד השיכון שלדבריה לא ביצע את עבודות הפיתוח והבטיחות הנדרשים.

בעקבות כך, מאות המשפחות נאלצים להתמודד תחת עול כלכלי של תשלום המשכנתא עבור הדירה שרכשו שם, במקביל לתשלום שכירות דירותיהם הנוכחיות, אותו הם כבר היו אמורים לסיים עם מעברם המיוחל לדירותיהם החדשות.

כידוע, ההליך הרשמי לצורך קבלת אישור טופס 4, הוא שעל הקבלנים לפנות לעירייה בבקשה לקבל אותו. העירייה, לאחר שבדקה כי כלל דרישותיה בוצעו בבניה ובשכונה הן על ידי הקבלנים והן על ידי משרד השיכון - נותנת את חתימתה לאישור כניסה לדירה.

במקרה זה, הקבלנים בשכונת ג' 2 פנו לעירייה, ולאחר סיור שערך במקום יו"ר הוועדה לתכנון ובניה משה מונטג, כדי לראות שבוצעו כל דרישות הפיתוח והבטיחות, ניתנו אישורי האכלוס למספר מגרשים בשכונה.

הודעתו של אחד מהיזמים על העיכוב באכלוס הדיירים (סריקה)

אך ל'כיכר השבת' נודע, כי לאחר מעצרי הבכירים בעירייה לפני כחודש בחשד לשחיתות, שכללו גם את מעצרו של מהנדס העירייה, הוא הוחלף בממלאת מקומו, ואז התברר כי היא אינה מכירה באישורים שניתנו, זאת משום שלטענתה לא בוצעו כל הדרישות המקצועיות בפיתוח על ידי משרד השיכון.

המשרד מצידו טוען, כי כן ביצע את כל העבודות שנדרש, והן אף אושרו על ידי ועדת התכנון והבנייה, ולראיה - חלק מהפרויקטים אוכלסו כבר.

ההסבר של משרד השיכון (צילום מסך)

י', אחד האברכים שרכש דירה בשכונה, מתאר ל'כיכר השבת': "זה אבסורד. לא יכול להיות שבגלל אי הבנה בין האגפים בעירייה, אנחנו צריכים לסבול חודשים. כל אחד מאיתנו ליקט שקל לשקל כדי לקנות דירה, ועכשיו אנחנו נאלצים לשלם כל חודש גם על שכירות וגם על משכנתא; לזרוק כסף לפח".

"פנינו לכל הגופים המעורבים בדבר," הוא מוסיף, "וכל אחד מגלגל את האחריות לפתחו של האחר. מילא אם הייתה פה אי הבנה בין המשרדים והאגפים, אבל מה שמכעיס זה שהעירייה צריכה לקחת אחריות על הטעות ולפתור את הבעיה, והיא לא עושה את זה".

השכונה המוכנה, הריקה (באדיבות המצלם)

מעיריית בית שמש נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "השיקולים המנחים את העירייה והעומדים לנגד עיני הנהלתה הינם רווחת התושבים ואיכות חייהם. העירייה פועלת לקדם אכלוס באופן שהתושבים יוכלו לזכות לרמת חיים ואיכות חיים סבירה הכוללת התייחסות לתחומים השונים, כגון חיבורי תשתיות תקינים אפשרות לתנועה בטוחה, בטיחות במרחב הציבורי לתושבים, פינוי אשפה, מתן אפשרות להפעלת תחבורה ציבורית ואפשרות למתן פתרונות זמניים עבור מוסדות חינוך ודת ועוד, שיאפשרו שגרת חיים נורמלית ומתן שירותים עירוניים בסיסיים".

"יצוין, כי אכלוס פרויקטים במהלך השלמות בניה באתר גורמת לכך שהתושבים נחשפים לסכנות רבות בשל תהליך הבניה באתרים פרטיים וציבוריים ומטרדים סביבתיים כגון מפגעי רעש ואבק וסכנות בשל ריבוי משאיות בשכונה. מסירה ללא הסדרת התנאים המינימליים חושפת את העירייה לתביעות משפטיות, אך חמור מכך חושפת את התושבים וילדיהם לסכנות בטיחות חמורות עד כדי סכנת חיים בכלל".

לדברי העירייה, "כתוצאה מניסיון העבר באכלוס שכונות קודמות פנתה העירייה למשרד השיכון להשלים ולסיים את הפיתוח ולוודא כי קיימים הנתונים הבסיסיים בשכונה כדי לאפשר אכלוס זמני ובמקביל נדרש משרד השיכון למסירת לוחות זמנים מחייבים להשלמות הפיתוח בזמן מוגבל".

"העירייה פועלת מול היזמים בקדום תהליך קבלת טופס אכלוס. בימים אלו התהליך בעיצומו, ואנו מקוים שמשרד השיכון יראה את המטרה המשותפת לאכלוס ברמה נאותה לתועלת הרוכשים".

(באדיבות המצלם)
(באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר