פרסום ראשון

ללא שלומי אמונים: הפגישה הסודית בין אבוטבול לבין נציגי דגל התורה

המו"מ בבית שמש לקראת הבחירות המקומיות יודע עליות ומורדות, אך מן הרגע הראשון התעקש ראש העיר להפריד בין נציגי דגל התורה לבין נציגי שלומי אמונים. הערב הוא הצליח • תיעוד (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ל' בסיון תשע"ח | 13.06.18
אבוטבול עם גרינברג, לאחר הפגישה (באדיבות המצלם)

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול נועד הערב (רביעי) לפגישה משא ומתן סודית עם נציגי דגל התורה בבית שמש, לקראת הבחירות המתקרבות, ללא נציגי שלומי אמונים.

כפי שניתן להבין, הפגישה, שכאמור הייתה אמורה להישאר תחת מעטה חשאיות, דלפה, ותיעוד של נציגי דגל התורה ממתינים לבואו של אבוטבול, הגיעה לידי 'כיכר השבת'. מהתמונות נראה, כי הפגישה הסודית נערכה ברחוב שביל הגיחון, בבית חתנו של שמואל גרינברג, נציג התנועה הליטאית בעירייה.

בסביבתו של ראש העיר אומרים הערב ל'כיכר השבת', כי השיחה היתה "פתוחה מתמיד" בפגישה נפרדת זו וכי בימים הקרובים תגובש ותועבר עמדתו לצד השני.

בינתיים, המשא ומתן המתארך בבית שמש חושף את יחסי הכוחות האמיתיים בין המפלגות, אך יותר מכך מלמד כי כל נציג עושה דין לעצמו, ללא החלטה מפלגתית מערכתית.

נציגי דגל התורה ממתינים לאבוטבול מחוץ למקום הפגישה (צילומים: י.ב.)

כזכור, אתמול דווח לראשונה ב'כיכר השבת' כי במהלך פגישת המו"מ בין אבוטבול לבין נציגי 'דגל' ושלומי אמונים, ישב אבוטבול במשך כשעה וחצי למו"מ עם אנשי שלומי אמונים לבדם, תוך שאנשי דגל התורה גרינברג וישראל סילברסטיין נאלצים לצאת.

מתחילה דרש ראש העיר פגישות נפרדות עם שתי המפלגות. לעומתו, בשלומי אמונים ובקרב חלקים מדגל התורה התעקשו על פגישה משותפת, כחלק מהסכם ביניהן על הליכה משותפת למשא ומתן .

אלא שכעבור מספר שעות הוציא נציג סיעת "כוח" (שלומי אמונים) בבית שמש, שמעון גולדברג, הודעה לתקשורת תחת הכותרת "הודעה משותפת מטעם דגל התורה ושלומי אמונים בבית שמש".

בהודעה הוכחש הדיווח על פגישה נפרדת והתקדמות במו"מ: "בניגוד לפרסומים, הישיבה היום התקיימה במשותף שני הסיעות דגל התורה ושלו"א יחד, ולא בנפרד. לצערנו, לא נרשמה שום התקדמות במו"מ, נשארנו בדיוק היכן שהסתיימה הישיבה הקודמת לפני מספר שבועות ויש לנו חשש שהישיבות הן רק בכדי לצאת ידי חובה".

עוד נכתב בהודעה: "ראש העיר חזר על בקשתו לקיים ישיבות נפרדות בין הסיעות, אך עמדתנו נשארה כי הישיבות מו"מ יתקיימו רק במשותף דגל התורה ושלומי אמונים יחד".

יצוין, כי בפגישות הקודמות הוציאו נציגי דגל התורה את ההודעות המשותפות, בדרך כלל בהוראה מגבוה מלשכתו של ח"כ אורי מקלב, שהופקד על המשא ומתן בעיר מטעם התנועה הליטאית.

"כיכר השבת" ניסה לבדוק מי בדגל התורה אישר את ההודעה המשותפת, אולם נתקל בקשיים, שכן גם בדגל התורה הארצית וגם בדגל התורה המקומית איש לא לוקח עליה אחריות.

גם חברי המועצה מטעם דגל התורה בבית שמש, משה מונטג וישראל סילברסטיין, טוענים כי לא ראו את ההודעה לפני שנשלחה לעיתונאים. במקביל, עד עתה מסרב גרינברג לומר אם אישר לבדו את ההודעה.

כך או כך, נדמה שלראשונה הצליח אתמול אבוטבול, באמתלה של סיבות טכניות, להפריד בין שלומי אמונים לדגל התורה, דבר אליו חתר לאורך כל המשא ומתן.

השאלה הגדולה הינה, האם אבוטבול אכן חפץ לסיים את המשא ומתן או שמטרתו כעת למשוך זמן עד שתתקבל ההחלטה בדרגים הגבוהים של המפלגות, לגבי הדילים המערכתיים בערים השונות.

אבוטבול מגיע ברכבו אל הפגישה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר