עדות מהכלא

הרב יונה מצגר: האיסור לכובע וחליפה בתפילות - נותר

השר גלעד ארדן התפאר במכתב ששיגר לראשל"צ הגר"י יוסף כי גיבש פתרון לאסירים החרדים המבקשים לחבוש מגבעת וחליפה בזמן התפילות, אך בפועל האיסור נותר על כנו (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב מצגר, בבית המשפט (צילום ארכיון: Yonatan Sindel/Flash90)

לפני כשבועיים הפתיע השר לביטחון פנים גלעד ארדן כאשר הודיע במכתב לראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף כי מצא פתרון לאיסור חבישת הכובע וחליפה לאסירים החרדים בשעת התפילה. אך נראה כי בפועל ההוראה האוסרת זאת נותרה כל כנה.

צבי יעקבזון חשף הבוקר (חמישי) בטורו בעיתון 'בקהילה' כי פגש במהלך השבוע את הרב הראשי לשעבר יונה מצגר שהעיד לו כי האיסור נותר על כנו.

יעקבזון מספר בטורו: "פגשתי השבוע את הרב הראשי רבי יונה מצגר סמוך למקום גלותו. הקדמתי לו שלום והוא השיב מנה אפיים. מאז ומתמיד חיבבתי אתו עם לבן השיניים והארת הפנים שסיגל. אבל למה? העזתי ושאלתי - כבודו בלי הפראק וה'המבורג'.

"'לא שמעת' - השיב כיהודי בשאלה - 'שנאסר עלינו'?. אולי בעיתונים הוא בוטלה, הנה - יש לך הוכחה גדולה מזו?".

כזכור, במכתב ששיגר השר ארדן לגר"י יוסף, כתב: "בעקבות פניית כבוד הרב, נכנסתי לעובי הקורה ופניתי לנציבת בתי הסוהר במטרה למצוא פתרון לבעיה שכבודו העלה בפניי... אני שמח לבשר כי לאחר מחשבה מעמיקה והתייעצויות רבות, גובש פתרון המאזן בין כיבוד צרכי הדת הייחודים לבין צרכי הביטחון במתקני שירות בתי הסוהר".

"בשלב הראשון", כתב ארדן, "בימי שישי ושבת יוכלו האסירים לנוע עם מגבעותיהם וחליפותיהם האישיות. באמצע השבוע יימצאו פרטים אלו בארון נעול בתוך בית הכנסת ויוצאו לצרכי התפילה בלבד. בהמשך, יירכשו ערכות שיסומנו ע"י שב"ס, ויחליפו את החליפות והמגבעות האישיות של האסירים להם הותרה הכנסת ציוד זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר