לבקשת החרדים

מסתמן: ח"כ דוד אמסלם יעמוד בראש ועדת הגיוס

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם יעמוד בראש הוועדה המיוחדת שתאשר את חוק הגיוס לקריאה שנייה ושלישית וזה לאחר שהסיעות החרדיות התנגדו למינוי ח"כ דוד ביטן (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ דוד אמסלם והשר אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מסתמן: יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם, הוא זה שיעמוד בראשות הוועדה המיוחדת שתהיה אחראית על אישור חוק הגיוס החדש, כך נודע ל"כיכר השבת".

ביממה האחרונה עלתה האפשרות כי מי שימונה לתפקיד יהיה ח"כ דוד ביטן, יו"ר הקואליציה לשעבר. אך המפלגות החרדיות התנגדו למהלך, בין היתר בשל העובדה שביטן התבטא - שוב ושוב - כי חוק החרדים לא צריכים ללחוץ להעביר את חוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית עוד במושב הקיץ הנוכחי, שכן הדבר לא אפשרי.

יצוין כי הבוקר דווח ב'ישראל היום', שדוד ביטן הוא זה שימונה לתפקיד. אך, כאמור, החרידם התנגדו למינוי, וכנראה בליכוד חששו מעימות בנושא כה רגיש.

החרדים ינסו במהלך השבועות הקרובים לבצע שינויים מהותיים בחוק הגיוס, וזה באמצעות הדיונים בוועדה. אתמול התבטא סגן השר מאיר פרוש ואמר: "לימוד התורה בהיכלי הישיבות והכוללים הינו הערובה היחידה לקיום היהדות והבטחת דור העתיד, ולכן כל איום על סנקציות אינם מן העניין, ולא ישפיעו כלל וכלל על ההכרעה כשתתקבל".

פרוש הגיב לטוענים כי צריך להסכים למתווה בשל החשש מבג"צ ואמר: "גם בגלל החשש שהבג"ץ יפסול חוקי גיוס, אסור לנו להסכים לדברים מסוכנים שייכללו במתווה ויהיו לרועץ בהתמודדויות עתידיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר