חוק הגיוס

הרב בוארון: בעיני הציבור החרדי - הספרדים לא יהודים

הגר"צ בוארון התייחס לחוק הגיוס ותקף את המפלגות החרדיות: "לצערנו הספרדים נגררים אחרי מה שמחליטים ב'דגל'. אין להם כוח לעמוד נגד, נגררים כצאן לטבח" (חרדים)

הגר"צ בוארון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הגאון רבי ציון בוארון, המנהל קו תקיף כנגד גיוס לצבא, תוקף הבוקר (חמישי) את ראשי המפלגות החרדיות, ש"ס ו'יהדות התורה', על רקע חוק הגיוס המתגבש והוגש על ידי הוועדה המקצועית במשרד הביטחון.

בראיון לרדיו 'קול ברמה', אמר הגר"צ בוארון: "המצב כיום שהצבא לא רוצה לגייס את בני הישיבות - זה לא טוב להם כמה אלפי בני ישיבות בצבא זה יקלקל את הסגנון שלהם וזה יחזיר בתשובה הרבה חיילים. הם לא רוצים את זה זאת לא המטרה שלהם".

לדבריו: "לצערנו גם אגודת ישראל לא אכפת להם בכלל שיגייסו את בחורי הישיבות, ואם יגייסו אז את האשכנזים לא יגייסו, רק את הספרדים - בדומה לגיוס בנות חרדיות. אז תהיה פשרה כזאת או אחרת ולצערנו הפשרה תהיה נגד תלמידי הישיבות הספרדיים".

"אני הייתי מעדיף שלא יחוקקו שום חוק" הוסיף הרב בוארון: "שישאירו את המצב ככה ואז נראה מה שיהיה. חבל שאנחנו מתקפלים על כל דבר".

למה לא שומעים את הרבנים הספרדים?

"לצערנו הרבנים הספרדים נגררים אחרי הציבור האשכנזי ואחרי מה שמחליטים ב'דגל התורה' ולספרדים אין להם את הכוח לעמוד נגד ונגררים כצאן לטבח"

הרב נשאל האם שוחח בנושא עם השר אריה דרעי והגיב: "לצערי הרב אין עם מי לדבר. הוא נגרר אחרי האשכנזים - זה המצב. אין גם מועצת היא נגררת אחרי העסקנים האשכנזים".

באשר לחשש מבג"צ טוען הרב: "הבג"צ הוא רק חותמת גומי של הממשלה. לבג"צ יש הרבה שופטים שרוצים קידום. ואם ידעו שהרוח של הממשלה הוא לכיון אחר אז הם לא ילכו נגד. לצערנו הציבור החרדי מתקפל ומתקפל כי לא אכפת להם. לא כי אין להם ברירה, אלא כי לא אכפת להם. לא אכפת להם מהספרדים כי בעיניהם הם לא יהודים. אני אומר את זה במלוא האחריות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר