"הת"ת סובל מקושי ניהולי משמעותי"

המהפך: רבני מודיעין עילית השתלטו על החיידר המיתולוגי

החיידר הוותיק במודיעין עילית נקלע בחודשים האחרונים לקשיים, משכורות לא שולמו והמנהל אוריאל קוק, ניסה למוכרו לגורמים שונים - אך רגע לפני, הרבנים השתלטו על החיידר • הסיפור המלא (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב קסלר על רקע בניין החיידר (צילום: באדיבות המצלם, גוגל מפות)

מהפך בהנהלת תלמוד התורה המיתולוגי 'פרי התורה' במודיעין עילית שבהנהלת אוריאל קוק. בימים האחרונים שיגרו רבני העיר הגאונים רבי מאיר קסלר ורבי ישראל זיכרמן מכתב להורי התלמידים בו הם מודיעים על הנהלה חדשה שהוקמה בת"ת בשל בעיות שונות שהיו עם ההנהלה הקודמת.

במכתב, כותבים הרבנים אל הורי התלמידים כי "תלמוד תורה "פרי התורה" קיים בעירנו קרוב לעשרים שנה, כשהמחנך הנודע הרב אוריאל הכהן קוק שליט"א, לקח ע"ע את ניהולו הן בתחום החינוכי והן בתחום הכספי, ובס"ד זכה הת"ת לגדל ילדים רבים שצמחו לתפארת, והם הינם מפארים את עולם התורה.

"אך דא עקא שמחמת כמה סיבות הת"ת סובל מקושי ניהולי משמעותי, דבר שהביא לסכנה ממשית להמשך קיומו ר"ל. וע"כ נאלצנו לחפש דרך לשינוי והתייעלות במטרה להציל את המקום היקר לכולנו, ולאפשר את המשך פעילות סדירה, של הת"ת במתכונתו".

מכתב הרבנים

הרבנים מבקשים מההורים "בשלב זה" לחתום על הוראה קבע וחותמים כי "כולנו תפילה ותקווה ליושב במרומים שנזכה לגדל את בננו בדרכי התורה והיראה לתפארת".

במכתב נוסף מהחיידר להורים, נכתב כי "כפי שעיניכם רואות את המכתב המצו"ב, הת"ת נקלע למצוקה כספית קשה, וכבר כמה חודשים שלא שילמו משכורת כלל. בשנה האחרונה נעשו מאמצים כבירים ע"י המלמדים, בשיתוף עם רבני העיר שליט"א, ע"מ להמשיך את הלימודים כסדרם ללא ביטול תורה, ויותר אי אפשר להמשיך בצורה זו".

לאחר הנחיות באשר לדרכי גביית הוראות הקבע, נכתב כי "למותר לציין כי כל הגבייה תיעשה אך ורק על דעת רבני העיר שליט"א. לא ייעשו שינויים בסכומי הגביה".

מכתב ההנהלה

ל"כיכר השבת" נודע כי הדרמה החלה לפני מספר חודשים סביב התקנות החדשות של משרד החינוך כאשר החיידר התדרדר לבעיה תקציבית ובחודשים אחרונים חל איחור בתשלום המשכורות.

אלא שכאן החלה העלילה להפוך למורכבת. לדברי מקורביו, הוא החליט למכור את החיידר ובתקופה האחרונה ניהל משא ומתן עם שני גורמים חינוכיים המנהלים תלמודי תורה בעיר במטרה למכור להם את הגוף החינוכי שבהנהלתו.

במקביל לכך, ניהלו רבני העיר מגעים עם גורמים אחרים במטרה להעביר להם את השליטה בחיידר הנחשב מהמובילים במודיעין עילית.

כעת, כאמור, פרסמו רבני העיר את הודעתם על הבעלות החדשה ונדמה כי במהלך זה הצליחו ליטול את החיידר מסמכותו של קוק.

ל"כיכר השבת" נודע כי בשעות הצהריים אמש נכנסו הרב קסלר והרב זיכרמן אל ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין וקיבלו את ברכתו והסכמתו למהלך ההשתלטות על ניהול החיידר.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי מטרת מכתב רבני העיר לחתימת ההורים על הוראת הקבע החדשה במקביל לביטול הוראת הקבע הקודמת, היא כדי לחסום את תזרים התשלומים לעמותות שבשליטת קוק, מאחר ואלו שהוזרמו לשם עד עכשיו לא הגיעו למשכורות אנשי הצוות החינוכי כמצופה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר