"התעקשות בלתי מוסברת"

הבנות ללא מקום לימודים, ובעירייה מאשימים את המדינה

פסיקת ביהמ"ש ששלחה לרחוב את תלמידות בית הספר הירושלמי, הותירה פתח לתיקון המצב הקשה הצפוי להן בשנת הלימודים הבאה - אך העירייה והנהלת המוסד מאשימות את משרד החינוך (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לקראת שנת הלימודים הבאה: 500 תלמידות בית הספר 'נוות בת שבע' עדיין ללא מקום לימודים, זאת בעקבות פסיקת בית המשפט בשבוע שעבר כי ההחלטה על כניסתן למבנה בית הספר 'ברנדט' בטלה, בשל הפרת נוהלי משרד החינוך.

• חשש בבירה: מאות תלמידות חרדיות עלולות להיזרק לרחוב

כזכור, גם בפסיקת בית המשפט הודגש כי המשך פעילות בית הספר של הממ"ד (הציונות הדתית) במבנה היא ניצול בלתי יעיל שלו. "על העירייה לקבל החלטה מחודשת בעניין זה", קבע השופט.

כעת, כפי שנודע ל"כיכר השבת", מחריפה הנהלת בית הספר את המאבק, ובמכתב כואב שהיא משגרת למנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב, הוא מואשם כי גרירת רגלים מצד המשרד בפרשה, היא שצפויה לגרום להשלכתן של 500 בנות מחוץ למקום לימודים מסודר.

תחילה נפרסת במכתב היסטוריית המאבקים בין בית הספר החרדי לזה של הציונות הדתית: "שכונת נווה יעקב, אשר כידוע סבלה שנים מתדמית שלילית בשל מיקומה כשכונת ספר הרחוקה ממרכז העיר, חוותה בעשור האחרון שינוי דרמטי באופייה כאשר אלפי זוגות צעירים מהציבור החרדי הגיעו להתגורר בה".

"בית ספרינו 'נווה בת שבע' של החינוך העצמאי בשכונה", ממשיכה הנהלת ביה"ס במכתבה, "צמח ביותר מ-300% בשנים האחרונות. לדוגמה: בשנת הלימודים הקרובה יסיימו כ-64 תלמידות ויכנסו כ-260 תלמידות".

הדיווח על פסיקת בית המשפט

לפי המכתב, "בתחילה התמודדה עיריית ירושלים עם הגידול באמצעות בניתם של עשרות מנ"דים בחצר בית הספר, מה שיצר צפיפות נוראה והביא לקריסתם של התשתיות הפיזיות בבית הספר".

"בתחילת שנת הלימודים הנוכחית לאחר שבחנה העיריה את כל החלופות העבירה העירייה את מבנה בית הספר ברנדט המכיל 36 כיתות ועמד ריק ברובו, לטובת בית הספר, כאשר את תלמידי בית הספר ברנדט המונה כ-180 תלמידים אשר מרביתם מתגוררים בשכונת פסגת זאב הסמוכה העבירה העיריה למבנה אחר בשכונה המכיל ברווח את צרכיהם".

בהנהלת בית הספר מזכירים כמובן, כי הגורם העכשווי לזריקת הבנות לרחוב הוא הפסיקה הטרייה של בית המשפט משבוע שעבר: "לצערנו, בעקבות פסיקת בית המשפט בשבוע שעבר, שפסק כי על אף שהעברת המבנה לבית הספר הייתה מוצדקת , מכיון שלא בוצע ההליך מול משרד החינוך כנדרש בחוק, ההקצאה מבוטלת".

"בשל כך", ממשיך המכתב ומבהיר, "אם לא יקודם במהירות ההליך של משרדך מול העירייה, עתידות יותר מ-510 תלמידות למצוא עצמם ללא מקום לימודים בשנה הבאה".

מבדיקת 'כיכר השבת' עולה, כי גם בעיריית ירושלים מאשימים את משרד החינוך במצב שנוצר. וכך נטען במכתב ששלחה עיריית ירושלים למשרד החינוך: "לאור אי קיומו של נוהל טיפול במבנים מתפנים במשרד החינוך, על העירייה לפתוח בהליך הקצאה חדש מראשיתו, לרבות פנייה למשרד החינוך".

"יש לראות במשרד החינוך כאחראי הבלעדי למצב אליו נקלעה מרשתך, וזאת לאור ההתעקשות הבלתי מוסברת של משרד החינוך ליישם את נוהל משרד החינוך, אשר יישומו לא נדרש עד כה קודם לכך", מאשימה העירייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר