עצורים ופצועים

תיעוד: עימותים אלימים בפינוי תפוח מערב

עימותים אלימים נרשמו הבוקר במהלך פינוי המאחז בתפוח מערב. כוחות גדולים של משטרה ומג"ב מפנים את המתבצרים המשתמשים באקונומיקה וידוי מקלות • תיעוד מהמהומות (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם )
שוטרים פצועים במהלך הפינוי

כוחות משטרה ומשמר הגבול מפנים מאז שעות הבוקר (ראשון) עשרה בתים בגבעה שבתפוח מערב, במקום התפתחו עימותים אלימים כשבין היתר הושלכו לעבר השוטרים מקלות וחומר שגרם לצריבה בעיני השוטרים. מספר מהם קיבלו טיפול רפואי במקום. בסך הכל, עד כה, 11 שוטרים נפצעו ושישה מפגינים נעצרו.

תושבי הגבעה טוענים כי השוטרים לא נושאים תגי זיהוי, מונעים מצלמים ואנשי תקשורת להגיע למקום, נכנסים לבתים שכלל לא מיועדים להריסה ללא צווים ומפעילים אלימות נגד בני הנוער ששוהים במקום.

בשל האלימות הקשה, בשמאל מותחים ביקורת על הימין שלא מגנה את האלימות. יו"ר 'המחנה הציוני' אבי גבאי אמר: "שתיקתם של ראש הממשלה נתניהו והשרים בנט וארדן אל מול בריוני הגבעות היא התגלמות הצביעות. מי שפוצע שוטרים צריך להישלח לכלא לזמן ממושך. רק כך יבינו שזו אינה התנהגות מקובלת על המדינה".

שוטרים פצועים במהלך הפינוי

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג הוסיף: ":‏כנגד התפוחים הרקובים שמרססים באקונומיקה את שוטרי ישראל שבאו למלא צו בית משפט בפינוי מאחז תפוח יש לפעול ביד קשה. אסור שחבורת קיצונים תכתים קבוצה שלמה ועל מנהיגי ההתיישבות לגנות זאת בתקיפות".

מהמשטרה נמסר, כי "בהתאם להנחיית הדרג המדיני, בשעה זו החלו כוחות הביטחון בפינוי 10 המבנים במאחז תפוח מערב, בהתאם להחלטת בימ״ש. כוחות הביטחון יפעלו באופן מקצועי וברגישות, על מנת למנוע חיכוך ועימותים מיותרים מול כוחות הביטחון ככל שניתן, הכל בכדי לאפשר ביצוע תקין של המשימה שהוטלה על הכוחות".

לדברי המשטרה, השוטרים ולוחמי מג״ב הפועלים במאחז נתקלו באלימות והתנגדות אקטיבית וחריגה שכללה השלכת חומר שגרם לצריבה בעיני השוטרים, אקונומיקה, ידוי מקלות, ביצים וחפצים אחרים לעבר הכוחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר