איטליה

הגוי התחזה לרב וסייע בשוד של יצירות אומנות

כתב אישום הוגש נגד אזרח גוי מקרואטיה בחשד כי הציג עצמו במרמה לבעליה של גלריה איטלקית כ"רב דיפלומט", וזה כחלק מהסחת דעת, בזמן שחבריו לכנופיה גנבו ציורים בשווי 30 מיליון דולרים (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

כתב אישום הוגש נגד אזרח קרואטיה בחשד כי הציג עצמו במרמה לבעליה של גלריה איטלקית כ"רב דיפלומט", וזה כחלק מתרגיל הסחת דעת, בזמן שחבריו לכנופיה גנבו ציורים בשווי 30 מיליון דולרים.

ננד ז'ובנוביץ, שכלל אינו יהודי, נחשד כי רקם ותכנן את השוד שהתרחש בשנה שעברה במונזה, פרבר במילאנו שבאיטליה, כך דווח בשבוע שעבר בכלי תקשורת מקומיים, בהתבסס על הודעות של המשטרה.

ז'ובנוביץ בן ה-44, נעצר בחודש שעבר לצד שלושה נוספים כאשר כוחות אכיפה החליטו כי יש קשר ביניהם לבין היעלמותם של ציורים יקרי ערך של ציירים ידועי שם כדוגמת פאול רובנס ופייר אוגוסטה רינויר. לפי הדיווח, ז'ובנוביץ, בעל עבר פלילי, הציג עצמו לבעלי הציורים כ"שמואל אברהם לואי גראהם" - רב בישראל ודיפלומט במשרד החוץ הישראלי לטענתו, והזמין אותו להיפגש עימו בנוגע לרכישת הציורים.

בדירה שבה נפגשו, החליפו ז'ובנוביץ ועוזרו בין הקופסאות שבהן אוחסנו הציורים לבין קופסאות ריקות שהביאו עימם, ונמלטו במכונית מדגם פז'ו, נאמר בדיווח, כאשר עד עתה לא ידוע היכן הציורים נמצאים נכון לרגעים אלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר