בחסות מלחמת האזרחים

סוריה: בית הכנסת הופצץ וספרי התורה נעלמו

ספרי תורה, תשמישי קדושה ונברשות שהוצאו מבית הכנסת "אליהו הנביא", הממוקם בביירות והופצץ לפני כחמש שנים - נעלמו לאחר שהועברו למשמרת אחד מארגוני המורדים (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

תשמישי קדושה ופריטי יודאיקה, ביניהם ספרי תורה נעלמו מאחד מבתי הכנסת העתיקים ביותר - בית הכנסת ג'ובר המוכר גם בשם "אליהו הנביא", שהוקם לפי ההערכות לפני כ-3,000 שנה. לפי ההערכות ספרי התורה הוברחו לטורקיה, כך דווח ב"טיימס אוף ישראל".

לפי הדיווחים, לאחר שבית הכנסת הופגז בשנת 2013 עם כיבוש השכונה בידי כוחות המורדים, הועברו הפריטים העתיקים למשמרת כדי למנוע את הינזקותם, אך כוחות משטרה מקומיים גילו כי חלק מן הרכוש נעלם: ספרי תורה, שטיחים, נברשות ועוד. בנוסף, לאחר שפריטים אחרים ניתנו לתושב האזור כדי שישמור אותם בביתו, נעלם האיש עם החפצים, שחלקם נצפה לאחר מכן בטורקיה.

בית הכנסת העתיק והמפואר המשוערך בכ-3,000 שנה, הוא מן הבודדים שפעלו במדינה עד לפני שנים ספורות, אז התחילה מלחמת האזרחים במדינה. כמניין יהודים היה מגיע למקום בשקט כדי לקיים תפילות.

על ספרי תורה שונים שנעלמו מבית הכנסת יש אגדות שונות. יש שטוענים כאמור כי חמישה אנשים שניסו למכור אותם בטורקיה תמורת 1.7 מיליון דולרים עוכבו על ידי הרשויות, אך שמועות אומרות כי מדובר בספרי תורה מזוייפים. תיאוריות שהיו נפוצות בדמשק בשנות ה-90, טוענות כי ספרי התורה המקוריים הוברחו לישראל ותחתיהם הושארו חיקויים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר