נחמה לא לבד

המיזם החדש שיכניס את החרדים לתא הטייס

לאחר שלפני כשנה התפרסמה הטייסת החרדית נחמה שפיגל, כשהטיסה את נתניהו, היום הוסר חסם השירות הצבאי שעמד עד כה בפני כלל החרדים שביקשו להשתלב כטייסים מן המנין (חרדים)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
נחמה שפיגל, הטייסת החרדית בתא הטייס. עם בני הזוג נתניהו (צילום ארכיון: עמוס בן גרשם, לע"מ)

חברת אל על מציגה היום (ראשון) מיזם חדש, שעשוי להיות רלוונטי גם לחרדים שלא עשו שירות צבאי, זאת לאחר שנים ארוכות בהן טייסי החברה נלקחו בעיקר מבין בוגרי חיל האוויר.

חברת התעופה הישראלית יוצאת במיזם ללימוד טיסה בשיתוף עם האקדמיה האמריקאית לאווירונאוטיקה וטכנולוגיה 'אביאטור' בפלורידה, ארה"ב, לימוד שיתקיים במשך שנתיים ועלותו המשוערת הינו כ-70 אלף דולר.

דרישות הסף להתקבל ללימודים הם: גיל 21, התאמה ביטחונית, בגרות מלאה, מעבר מבחן באנגלית וכשירות רפואית. מה שכאמור לא נכלל בדרישות, הוא שירות צבאי, כך שנראה שגם חרדים שלא שירתו בצה"ל יוכלו להתקבל ללימודים היוקרתיים, ולפרוש כנפיים בתוך שנתיים.

ההכשרה תכלול רישיון טיסה פרטי, רישיון מסחרי והסמכה כמדריך טיסה - שתאפשר להגיע לאלף שעות טיסה (דרישת הסף לטייס מסחרי בישראל). הלימודים מתקיימים בארה"ב, ולא בישראל, עקב ריבוי שדות התעופה ונתיבי הטיסה שם.

כזכור, לפני כשנה התפרסמה הטייסת החרדית הראשונה נחמה שפיגל נובק - שהתקבלה לקורס הטייסים של אל על ב-2015 וסיימה אותו בהצלחה - כשהטיסה את ראש הממשלה והשרים לסלוניקי, לפגישת פסגה משולשת עם מנהיגי יוון וקפריסין.

הטייסת החרדית בפתח המטוס, עם נתניהו

הטייסת נחמה, שהתחנכה במוסדות בית יעקב בירושלים, נשואה ואם לארבעה ילדים ומתגוררת ביישוב חרדי באזור ירושלים. בגיל 20 היא החליטה ללמוד טיסה בארה"ב, שם אכן קיבלה רישיון טיס, ומאז ניסתה להתקבל לקורס הטיס של אל על.

בשנים האחרונות היא עברה את דרישות הסף, אך מאחר שלא שירתה בחיל האוויר, 'נפלה' תחילה על סעיף היעדר שעות טיסה מספיקות.

אבל שפיגל נובק לא ויתרה על חלומה החריג, והקפידה לטוס לארה"ב בכל שנה, כדי להשתלם בטיסה ולצבור שעות. לאחר שעברה את כל הדרישות והמבדקים, קיבלה בשנת 2015 את ההודעה שהתקבלה לקורס הטייסים של אל על במהלך הקורס ילדה, ולאחר חופשת לידה חזרה לקורס והשלימה אותו.

לדבריה, על אף המקצוע הלא קונבנציונלי והחריג במיוחד עבור אישה חרדית, בו בחרה, היא מקבלת את תמיכת בעלה ומשפחתה - למרות ההיעדרות הרבה מהארץ והעבודה בשעות לא שגרתיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר