הנשיא ריבלין ניחם את ראש הישיבה • תיעוד

נשיא המדינה ראובן ריבלין ניחם הערב את ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין • במהלך הניחום, עלה נושא לימוד התורה מול הגיוס לצה"ל • נתניהו שלח מכתב תנחומים (חדשות)

(צילום: חיים צח, לע"מ)

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ומנכ"ל בית הנשיא הראל טובי, ערכו הערב (ראשון), ניחום אבלים אצל ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, היושב שבעה על פטירת בנו הרב יוסף שמעון אדלשטיין זצ"ל.

בביקורו בבית המשפחה האבלה, שמע הנשיא על הרב ופועלו הרחב. הנשיא הביע צער עמוק על האובדן, ואמ כי "זו אבידה גדולה לעם ישראל ולעולם התורה. אני תפילה כי הרב ינוחם בלימוד התורה העמוק שהנחיל ובפועלו למען העולם התורני".

ריבלין התייחס גם לנושא הגיוס הסוער בימים אלו ואמר כי "גם בימים אלה אנחנו זוכרים, כתמיד, כי אנו צריכים לחזק בהערכה את לומדי התורה ולדעת כי יש לפתור הכל בהסכמה ובהבנה, וכי בכפיה לא תיפתר אף אחת מהסוגיות הקיומיות הנוגעות לחיים במדינת ישראל ולשילוב בין לומדי התורה והמשרתים בצה"ל הנדרשים לנו אלה כאלה".

הערב הועבר גם מכתב התנחומים של ראש הממשלה בנימין נתניהו על ידי ראש הסגל, יואב הורביץ. "לבי דואב איתך ועם בני משפחתך ואני מוסר לכם את מלוא תנחומיי", כתב ראש הממשלה.

"הרב אדלשטיין זצ"ל נהג לקבוע עתים לתורה, האיר פנים לכל אדם והרבה במעשי חסד. הסתלקותו בלא עת היא אבדה גדולה לך, לאשתו ולילדיו, לאחיו ולאחיותיו, לישיבת פוניבז' ולעולם התורה בכללו".

"ברגע קשה זה טבוע בנו ביתר שאת מאמר התורה: "וידום אהרן" ייסורי האובדן עמוקים ואני יודע שאתה - באצילות נפשך - מקבל עליך את צידוק הדין".

"מי ייתן ותמצאו נחמה בהמשכת דרכו של הבן האהוב - בהתחזקות בלימוד התרוה במעשים טובים ובגמילות חסד עם כלל ישראל. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים", סיים נתניהו.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", הביקור נשמר בסודיות רבה זאת בשל שיקולי אבטחה ומתוך דאגה לשלומו של נשיא המדינה. כמו כן, הביקור נערך בבית האבלים ברחוב עטיה בבני ברק ולא במעונו של ראש הישיבה ברחוב ראב"ד.

צילום: דוד זר
צילום: דוד זר
צילום: דוד זר
צילום: דוד זר
צילום: דוד זר
צילום: דוד זר
צילום: דוד זר
צילום: דוד זר
צילום: דוד זר
צילום: דוד זר
צילום: דוד זר
צילום: דוד זר
צילום: דוד זר
צילום: דוד זר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר