חוק הגיוס ב'דגל'

משה גפני: "החוק בסדר"; יעקב אשר: "החוק לא טוב"

בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל לקדם במהירות את חוק הגיוס ובעוד יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני אמר ל'כיכר' כי "החוק בסדר", טוען ח"כ יעקב אשר כי החוק לא טוב (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני ואשר עם הגר"ג אדלשטיין. ארכיון (צילום: יעקב כהן)

ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל כדי להגיע להסכמות סביב נושא חוק הגיוס, כאשר עיקר ההתנגדות מבחינה פנים חרדית, מלבד אנשי 'הפלג הירושלמי' ודומיהם, היא מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שדורשת לערוך שינויים בחוק.

לעומת זאת, אופטימיות זהירה כלפי החוק משודרת מכיוון ש"ס ודגל התורה, שם בטוחים כי יוכלו להגיע להסכמות ולקדם את החוק.

אלא שדווקא במפלגת 'דגל התורה' מתגלים אי אלו חילוקי דעות. בעו"ד יו"ר המפלגה ח"כ משה גפני הצהיר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "החוק בסדר", אחד מח"כי המפלגה טוען כי החוק לא טוב.

"ה' יעזור, החוק בסדר. השם יעזור, נבוא בדברים ונראה מה עושים", אמר גפני ל'כיכר', שעה קלה לפני כניסת השבת. לדבריו, מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' צפויה ככל הנראה להתכנס כדי לדון בחוק.

ח"כ גפני ל'כיכר': "חוק הגיוס החדש - בסדר"

אלא שח"כ יעקב אשר מצוטט ב'ישראל היום' כאומר כי "מבחינתנו זה חוק לא טוב, אבל אנחנו ריאליסטיים". לדבריו, "חוק הגיוס יעבור שינויים כאלה ואחרים".

בעוד אשר מביע התנגדות לחוק, אמש נועד ח"כ גפני, יו"ר המפלגה, עם ראש הישיבה הגר"ג אדלשטייו וכן עם מרן הגר"ח קנייבסקי, ודן עמם בחוק, כאשר הוא כפי הנראה קיבל אור ירוק לקדם את החוק.

לפי הדיווח ב'ישראל היום', שר בכיר המקורב לראש הממשלה נתניהו אומר כי הוא לא מתכוון לכפות על החרדים את מתווה הגיוס, לו כפי הנראה יש תמיכה מספקת בקואליציה.

השר הבכיר הפנה בשיחה עם 'ישראל היום' אצבע מאשימה לסגן שר החינוך מאיר פרוש, שלדבריו הוביל את הקו נגד המתווה וגרר את המועצת החסידית להתנגד לחוק.

גורמים פוליטיים סבורים כי ייתכן והעובדה שאשר יושב בכנסת מכוח החוק הנורבגי לאחר התפטרות סגן השר פרוש למענו מחייבת אותו לאמץ את עמדת המועצת החסידית ושל פרוש בעניין החוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר