"38 הרוגים"

סוריה: ארה"ב תקפה; האמריקאים מכחישים

לטענת הסורים, ארה"ב תקפה הלילה עמדה צבאית וישנם גם 38 הרוגים. האמריקאים מצידם מכחישים את הנושא וטוענים כי לא הייתה כל תקיפה שלהם באזור המדובר (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
תיעוד אחת התקיפות הקודמות בסוריה (צילום: מתוך יוטיוב)

כלי תקשורת ממלכתיים בסוריה דיווחו הלילה (שני) על הרוגים ופצועים בתקיפה אווירית של כוחות הקואליציה האמריקנית נגד עמדה של צבא אסד במזרח סוריה. לפי הדיווחים, שמצטטים בכירים בצבא, הכוחות האמריקנים תקפו עמדה בבאזור אלבו כמאל שסמוך לגבול עם עיראק. בארה"ב מכחישים את הטענות. גורם בצבא האמריקני אמר, כי "אף גורם בקואליציה הבינלאומית לא ביצע תקיפה באלבו כמאל".

מפקד בכוחות התומכים בצבא אסד, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי מטוס ללא טייס, "ככל הנראה אמריקני", הפציץ עמדות של מיליציות עיראקיות בין אלבו כמאל לטאף וכן עמדות של צבא אסד.

זו לא הפעם הראשונה בה נטען בסוריה כי האמריקנים התקיפו אותם, בחודש שעבר טענה סוכנות הידיעות הרשמית SANA כי ארה"ב וכוחות הקואליציה תקפו מטרות של צבא אסד במדבר הסורי, סמוך לגבול עם עיראק. גם אז האמריקנים הכחישו שהקואליציה אחראית לתקיפה. "אין לנו שום פעילות מבצעית נגד כוחות של צבא אסד באזור הזה", אמר דובר המפקדה האמריקנית המרכזית באזור קפטן ביל אורבן לסוכנות הידיעות רויטרס.

ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם אף דיווח, כי ישנם 12 ההרוגים בתקיפה שיוחסה לארה"ב וכי הם אינם סורים. מאוחר יותר טיפסו המספרים עד 38 הרוגים. מנהל ארגון המעקב לא ציין מאיזה מוצא הם, אך ייתכן כי מדובר באיראנים. סוכנות הידיעות הסורית ציטטה גורם שטען, כי אף אחד מההרוגים אינו ממוצא איראני או לבנוני. מה שהופך את התקיפה למסתורית עוד יותר.

בשנה האחרונה תקפה ישראל בסוריה מספר פעמים בעיקר כנגד מאגרי נשק שהיו אמורים להיות מועברים לחיזבאללה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר