חוק הגיוס, גפני והנורבגי

יעקב אשר: "להגיד שהחוק בסדר? לא, הוא רע אבל הכרחי"

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ גפני הצהיר כי חוק הגיוס "בסדר", אך חברו למפלגה ח"כ יעקב אשר מחריף את הטון וטוען כי אי אפשר להגיד שהחוק בסדר כי הוא חוק לא טוב, ויש גם אשמים • צפו בראיון (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

"לבוא ולהגיד היום, שאנחנו נגיד שהחוק הזה הוא בסדר מבחינתנו? אנחנו אומרים שהוא לא בסדר", כך מבהיר ח"כ יעקב אשר (דגל התורה), בשיחה עם 'כיכר השבת', את עמדתו באשר לחוק הגיוס שהוגש, הנוגדת, את עמדת יו"ר מפלגתו ח"כ משה גפני, שהצהיר מפורשות כי "החוק בסדר".

כזכור, ביום שישי, שוחח גפני עם 'כיכר השבת' ואמר כי "החוק בסדר. השם יעזור, נבוא בדברים ונראה מה עושים". גפני הוסיף וציין כי המועצת תתכנס כנראה לקבל החלטה. אלא שדווקא חבר מפלגתו של גפני, יעקב אשר, טוען בלהט כי החוק לא בסדר ואסור להצהיר שהוא בסדר.

בשיחה עם "כיכר השבת", מסביר אשר את עמדתו מדוע החוק לא טוב, דוחה את דבריו של גפני כי החוק בסדר ומשאיר, מבחינתו, את ההכרעה לאחר הדיון בוועדה.

ח"כ יעקב אשר, ראית את חוג הגיוס, מה חשבת?

"לא חשבתי שזה החוק שאנחנו היינו מגישים לו אנחנו היינו הממשלה, אבל אני גם לא מצפה מחוק שמגיע ממשרד הביטחון שיבטא את מה שאנחנו חושבים שחוק כזה היה צריך לבטאות.

"אבל החוק הזה נמצא עכשיו וייכנס לתוך דיון, אנחנו אנשים ראליסטים, אנחנו אנשים שרואים גם את הקואליציה וגם את הסביבה, וימות המשיח כנראה עדיין לא הגיעו. אנחנו נדון בדברים, נראה את כל ההיקף שלהם, נציג אותם בפני גדולי ישראל ונקבל את ההחלטה".

ח"כ גפני ל'כיכר': "חוק הגיוס החדש - בסדר"

יש מחלוקת פנימית בתוך 'דגל התורה' בין יעקב אשר למשה גפני?

"אין ח"כ חרדי אחד שתומך בחוק כחוק, אין חבר כנסת חרדי אחד, לא בדגל התורה ולא באגודת ישראל ואפילו לא בש"ס, החוק הזה הוא לא הכותרת של 'חוק שהוא בסדר', חוק שהוא בסדר מבחינתנו זה מה שרצינו מלכתחילה, אבל אנחנו יודעים איפה אנחנו נמצאים, ואנחנו כבר 30 שנה מתקדמים עם חוקים שהם 'לא בסדר', ובנתיים לומדי התורה ממשיכים ללמוד, וכך יהיה גם הפעם".

אז מה צריך לעשות עם החוק הזה? לבצע בו שינויים? מה יהיה עם החוק הזה בסופו של דבר?

"אנחנו נמצאים לפני הוועדה, כל חוק שמגיע לוועדה יוצא קצת אחרת ממנו, אנחנו צריכים להיות במטרה לשפר אותו ככל האפשר, ואז לשים את כל המבט שלו, וכל ההיקף שלו - עם הביקורת שיש לנו, ולקבל את החלטת גדולי ישראל.

"בסופו של יום מה שהודרכנו במשך כל השנים זה לעבוד מול המערכת הקיימת, וזה מה שקיימת, כמו שאמרתי ימי המשיח עוד לא הגיעו, ולהתקדם איתה הלאה".

אשר שב ומותח ביקורת על גפני ואומר: "לבוא ולהגיד היום שאנחנו נגיד שהחוק הזה הוא בסדר מבחינתנו? אולי עוד כמה שנים תהיה סיטואציה אחרת והחוק הזה ישונה, אני לא רוצה אף אחד שיבוא ויגיד לי 'אמרתם שהוא בסדר'. אנחנו אומרים שהוא לא בסדר, אבל יכול להיות שנתמוך בו".

יש טענה שאתה מתנגד לחוק בגלל שאתה נמצא פה במסגרת החוק הנורבגי של מאיר פרוש...

אשר (בחיוך): "הנורבגי הזה כבר עשו כל דבר, הנורבגי הזה כבר שכח מאיפה הוא מגיע, הוא הפך להיות ישראלי.

"לא אני קובע, לא אנחנו קובעים, קובעים את זה גדולי ישראל, אנחנו מסתכלים נכוחה, לבוא ולהגיד שזה בסדר? אף אחד לא התכוון לזה, אתה יכול לשאול כל חבר כנסת.

"אתם, עושים אייטמים כאלה ואחרים שמנסים להכניס דברים לפיהם של חברי כנסת, לא היה ולא נברא, כל אחד מבין שחוק שלא יצא מבית המדרש שלנו בעניין הזה, הוא חוק שהוא לא טוב מבחינתנו, אבל יש דבר שהוא לא טוב ולפעמים הוא הכרחי...".

הוא הרע במיעוטו?

"גם הרע במיעוטו הוא חלק מההגדרות שאפשר, אני הייתי קורא לזה לפעמים דבר לא טוב הוא הכרחי. בוא נשפר את הלא טוב, ובסופו של דבר נקבל את ההכרעה ממועצת גדולי התורה, מה הכרחי ומה לא הכרחי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר