מאגף את לפיד משמאל

גבאי: "אני אומר בבירור: נצביע נגד חוק הגיוס"

בעוד יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מצהיר כי מפלגתו תתמוך בהמלצות וועדת משרד הביטחון שיגובשו ל"חוק הגיוס", אבי גבאי יו"ר המחנה הציוני מתחייב היום כי הוא וסיעתו יצביעו נגדה (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אבי גבאי (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי מצהיר היום (שני), כי סיעתו תצביע נגד "חוק הגיוס" החדש אותו הגישה הוועדה המקצועית במשרד הביטחון, מאחר ולטענתו "אין בו כרגע שוויון בנטל".

• חוק הגיוס: אלו האפשרויות העומדות בפני הנציגים החרדים

לדברי גבאי, בפתח ישיבת הסיעה, "אני אומר כעת בבירור: אנחנו נצביע נגד חוק הגיוס. העקרונות שלנו ידועים: אנחנו רוצים שכל צעיר וצעירה בישראל יעשו צבא, שירות לאומי או שירות אזרחי".

"עד שהחלום הזה יתגשם, הילדים שלנו, אלה שתורמים למדינה, חייבים לקבל יותר. בחוק המדובר כרגע אין לא שוויון בנטל ולא תגמול אמיתי לחיילים שמשרתים", סיים יו"ר המחנה הציוני.

יצוין, כי ככל שיפחת מספר אצבעות חברי הכנסת שיתמכו במתווה, כך תגבר הדילמה של הנציגים החרדים - בה יכריעו גדולי ישראל - האם להסתפק בהימנעות בהצבעה על החוק ובכך להסתכן בהפלתו - וחזרה לקביעת בג"ץ כי החל מספטמבר הקרוב תחול חובת גיוס על כל בן ישיבה.

ח"כ לפיד, מנגד, חזר היום בפתח ישיבת סיעתו על עמדתו בסוגיה, לפיה חוק הגיוס בתצורתו הנוכחית, ללא השינויים שדורשים במפלגות החרדיות, קביל בעיניו.

לדבריו, "אם שר הביטחון יסכים לשנות אפילו אות מהמתווה, הוא נכנע. בנושא הזה, אסור להיכנע. הפעם גם צה"ל והרמטכ"ל חתומים על מתווה הגיוס. אם הממשלה תשנה מילה אחת במתווה הזה, זה כבר לא פוליטיקה. זו בגידה בכל חייל שמגיע לבקו"ם".

"מראש הממשלה אין לי שום ציפיות. כניעתו אומנותו", הוסיף לפיד, "אבל לא ייתכן ששר הביטחון יסכים לשנות אפילו אות מהמתווה. שר הביטחון, האיש שמאחורי גבו כתוב 'מילה זו מילה', התחייב בפני הציבור שייתן גיבוי מלא למתווה של צה"ל ומשרד הביטחון".

מי שעוד התייחס לחוק המדובר, הוא יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, שאמר: "בימים האחרונים ישנם קולות שמבשרים על משבר קואליציוני. אני לא רואה את זה. אני חושב שחוק הגיוס הוא מידתי, ונותן מענה גם לצה"ל וגם לחרדים, שרוצים בעצם את אותו דבר – גיוס מתון ומידתי, ללא כפייה וללא כוח".

"לכן אני חושב שמדובר ב'פייק משבר', אמרנו את זה אז ואני אומר את זה גם עכשיו. אני מאמין שהסיפור הזה פתיר לחלוטין. בהידברות נכונה ורצון אמיתי להביא את הפתרון המתאים לחברה הישראלית - החוק הזה בהחלט יכול לעבור.
אנחנו נשתף פעולה וניתן יד לפתרון העניין כדי לקיים ממשלה יציבה עד מועד הבחירות בנובמבר 2019", סיים בנט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר