מחסור בנהגים

דיון דחוף בכנסת: ל"ג בעומר יחול ב'רמדאן'

למעלה מעשרה חודשים לפני ל"ג בעומר תשע"ט, ובמשכן כנסת התכנסו לדיון דחוף: ל"ג בעומר יחול - להבדיל - בחג ה'רמדאן' המוסלמי. החשש הגדול: מחסור בנהגים (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הכנסת)

הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ ישראל אייכלר קיימה הצהריים (שני) דיון הפקת לקחים על הילולת הרשב"י במירון בשנת תשע"ח והיערכות לקראת ל"ג בעומר תשע"ט. במרכז הדיון: בשנה הבאה ההילולה תחול במקביל לימי חג ה'רמדאן', מה שיביא למחסור גדול בנהגי אוטובוסים.

במהלך הדיון הציג ח"כ אייכלר טענות שהגיעו לוועדה: "השנה, בפעם הראשונה, שולבה רכבת ישראל בהסעת המתפללים המרכז לכרמיאל. למרות היוזמה המבורכת לא היה קו ישיר בין תל אביב לכרמיאל ולא היה תגבור כלשהו. כמו כן לא הייתה מכירת כרטיסים מוקדמת לרכבת. מישהו במשרד החליט על שלא לבצע את החלטת הכנסת לתגבר כל הלילה את הרכבת".

בהמשך התייחס יו"ר הוועדה להכנות ללקחים נוספים: "בכל הישיבות שנערכו עלה הצורך בהסדרת ייעודי הקרקע להכשרת חניוני קבע. יש להשקיע משאבים בפיתוח תשתיתי של חניונים אלו, אשר ישמשו לטווח ארוך לטובת משתמשי התחבורה הציבורית שמגיעים למקום, ללא צורך בהשקעות זמניות מידי שנה כפי שנעשה עד כה. הכשרת קרקעות תאפשר גם הקצאה למתחמים לקהילות שאין להם היכן לקיים את ההילולא, כמו למשל אלפים מחסידי המשפיע רבי אלימלך בידרמן שמתחננים למקום משלהם לחגוג יחד עם רבם".

ח"כ מנחם אליעזר מוזס הביע ביקורת על רכבת הלילה שלא פעלה: "עשיתם עבודה נפלאה. היו שלטי הכוונות מצוינים ופעלתם כראוי. ההחמצה הגדולה ביותר מבחינתי היא שהרכבת לא פעלה בלילה. במקום שאנשים יצטרכו ללכת בשיא החום, הדבר הכי טוב היה אילו הייתה רכבת בלילה. מישהו מנע את זה".

ח"כ ינון אזולאי אמר: "רואים שעובדים לשפר את דרכי הגישה למירון עם מנכ"ל משרד הדתות יחד עם השר הרב דרעי שמשקיע משאבים רבים בנושא. תודה לארגונים השונים - מד"א, זק"א ועזר מציון על פעילותם הרבה. מבחינתי הדבר החשוב ביותר הוא לתקן את התחבורה הציבורית מכל הארץ אל ההר".

הרב יוסף שווינגר, מנכ"ל המשרד לשירותי דת, דיווח: "הרחבנו השנה את משטחי ההדלקה ואנחנו נסמן אותם לשנים הבאות. יש הרבה שיפורים שקידמנו בציר העלייה כדי לא להפריע להילולא. נעשות עבודות במתחם עצמו. אנחנו רוצים לשפר את הדברים הזמניים ולהפוך אותם לדברים קבועים. יש היום מתכנן שיעשה תב"ע לכל האזור וזה ישנה את המצב שם".

נציגי מפעילות התחבורה שלקחו חלק בהסעת מאות אלפי החוגגים הביעו את חששם מכך שבשנה הבאה העלייה להר תהיה בתוך חודש הרמדאן דבר שיביא להפחתה משמעותית בכמות נהגי האוטובוסים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר