התמונות האחרונות

ימים לפני המעצר: 'השר המרגל' גונן שגב בהכנסת ספר תורה

ימים לפני שנעצר, גונן שגב, השר לשעבר המואשם בריגול לטובת איראן, תועד משתתף בהכנסת ספר תורה בבית כנסת בניגריה. בין היתר, שימש רופא בשגרירות הישראלית (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום מסך: חדשות 10 )

פרשת הריגול: ימים לפני שחוקרי השב"כ עצרו את השר לשער גונן שכב בחשד לריגול לטובת איראן, הוא תועד כשהוא משתתף, לצד תושבים חרדים, בהכנסת ספר תורה בבית הכנסת המקומי בניגריה.

על פי הדיווח בחדשות 10, שחשפו את התיעוד: "פקיד ישראלי בכיר מסר כי שגב טען בחקירתו שהקשר עם האיראנים נוצר אחרי ששגרירות איראן באבוג'ה הזמינה אותו לתת יעוץ וטיפול רפואי לדיפלומטים איראנים".

עוד דווח כי גונן שגב שימש "רופא אמון" של שגרירות ישראל בניגריה והעניק ייעוץ וטיפול רפואי לדיפלומטים ישראלים וכן למאבטחי השגרירות.

כזכור, מוקדם יותר הותר לפרסום כי בחודש מאי 2018 נעצר על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל השר וחבר הכנסת לשעבר, גונן שגב, בחשד לביצוע עבירות של סיוע לאויב במלחמה ובריגול נגד מדינת ישראל.

בתום החקירה, בתאריך 15.6.2018 הגישה פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) נגד שגב, כתב אישום לבית המשפט המחוזי בירושלים, בגין עבירות אלו וכן בגין ריבוי עבירות של מסירת ידיעה לאויב. כתב האישום אושר בידי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה.

שגב, שבשנים האחרונות התגורר בניגריה, הגיע לגיניאה המשוונית במהלך חודש מאי 2018. שגב הועבר לישראל על פי בקשת משטרת ישראל, לאחר שגינאה המשוונית סירבה להתיר את כניסתו לשטחה על רקע עברו הפלילי.

שגב נעצר לחקירת השב"כ והמשטרה מיד עם הגעתו לישראל, לאחר שנאסף מידע שהצביע על חשד כי שגב מקיים קשרים עם גורמי המודיעין האיראני ומסייע להם בפעילותם נגד מדינת ישראל.

בחקירה בשב"כ ובמשטרה התברר כי שגב גויס ופעל כסוכן מטעם המודיעין האיראני. החקירה העלתה כי בשנת 2012 נוצר קשר בין שגב לבין גורמים מהשגרירות האיראנית בניגריה, ובהמשך אף הגיע פעמיים למפגשים באיראן עם מפעיליו, תוך שזהותם כאנשי מודיעין הייתה ברורה לו.

החקירה העלתה, כי שגב נפגש עם מפעיליו האיראניים ברחבי העולם, בבתי מלון ובדירות אשר להערכתו משמשות לפעילות חשאית איראנית. שגב אף קיבל מערכת תקשורת חשאית להצפנת המסרים בינו לבין מפעיליו.

עוד התברר בחקירה, כי שגב העביר למפעיליו מידע הקשור למשק האנרגיה, לאתרים ביטחוניים בישראל, למבנים ולבעלי תפקידים בגופים מדיניים וביטחוניים, ועוד.

כדי לעמוד במשימות שקיבל ממפעיליו האיראניים קיים שגב קשרים עם אזרחים ישראליים הקשורים לתחום האבטחה, ביטחון ויחסי החוץ של ישראל. שגב פעל כדי לקשר חלק מהאזרחים הישראלים לגורמי המודיעין האיראני, תוך שהוא מנסה לשטות בהם ולהציג את הגורמים האיראניים כגורמים עסקיים תמימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר