לקראת משבר

השר בנט שוקל: חופש הצבעה על חוק הגיור של אריה דרעי

יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט חשף הערב (שני) כי בכוונתו לאפשר חופש הצבעה סיעתי לחוק הגיור שיגיש יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי: "בתוך המפלגה יש דעות שונות, זה לגיטימי" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דערי ונפתלי בנט (צילום: יונתן סינדל / Flash90)

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי הודיע, שוב ושוב, לראש הממשלה בנימין נתניהו כי אין בכוונתו לדון במתווה הגיור של השר לשעבר משה ניסים, וכי מדובר ב"בזבוז זמן" לדון בחוק הגיור שהגיש ניסים. דרעי דורש להעביר את חוק הגיור שיזם ועבר בוועדת שרים לענייני חקיקה, לפני כחצי שנה.

אך מתברר כי לא בטוח שדרעי יצליח להשיג רוב להצעת החוק שלו. יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט הודיע הערב (שני) כי בכוונתו לשקול אפשרות של חופש הצבעה בסיעתו, כך שכל אחד מחברי הכנסת הסרוגים יצביע לפי השקפת עולמו. החלטה שכזו יכולה לגרור חברי כנסת נוספים, כדוגמא חכ"ים ב'כולנו', שיבקשו גם הם חופש הצבעה בנושא הרגיש.

במהלך דיון במליאת הכנסת, אמר בנט: "אני פועל איפה שאפשר להביא הישגים. אנחנו מכירים את הרכב הממשלה. זה שאני אכריז הכרזות בומבסטיות לא יקדם בכלום. אנחנו צריכים לפעול במסגרת האפקטיבי והאפשרי. אנחנו הולכים לערוך בסיעה דיון ויום מיוחד בעניין הזה, לשמוע את כל העמדות, לנסות לגבש עמדה סיעתית. אני לא משוכנע שנצליח, דרך אגב".

בשלב זה חשף יו"ר 'הבית ההיודי': "יכול להיות שנשמור את חופש ההצבעה לכל אדם ואדם, כי זה לא סוד, בתוך המפלגה יש דעות שונות. בעניין הזה בהחלט עלולות להיות מחלוקות, וזה לגיטימי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר