המתיישבים היהודים זועמים

הריסת הבנייה הערבית הלא חוקית נדחתה

נתניהו החליט לדחות את הריסת הבנייה הבלתי חוקית בכפר סוסיא שבדרום הר חברון למרות החלטת בג"צ ובניגוד לחלוטין ליחס לו זוכים המתיישבים היהודים שבתיהם נהרסים (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מבני המאחז בנוועג'אה (צילום: מועצה אזורית הר חברון)

יישובים יהודיים נהרסים גם בלי סיבה טובה מידי, כפי שאירע בנתיב האבות, אך אם מדובר בבנייה ערבית בלתי חוקית היחס שונה לחלוטין. ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנחה לדחות הריסת חמישה מבנים בלתי חוקיים בכפר הפלסטיני סוסיא שבדרום הר חברון. הריסת הבתים הייתה אמורה להתקיים היום (שלישי) - אך נדחתה בעקבות לחץ בינלאומי שהופעל על נתניהו. זו הפעם השלישית בחודשים האחרונים שהפינוי נדחה.

הכול כבר היה מוכן לפינוי שנקבע לבוקר. בפיקוד המרכז ואצל מתאם פעולות הממשלה בשטחים הכינו פקודת מבצע, מאות שוטרים וחיילים גויסו והועמדו בכוננות. משרד הביטחון שכר קבלני ביצוע אזרחיים וכלים כבדים לטובת ההריסה הנפיצה. אבל אמש בסביבות השעה 22:00 הגיעה הנחייה מלשכת ראש הממשלה לעצור את הפינוי.

הריסת הבתים הפלסטיניים בסוסיא נחשבת לאחד מסמלי המאבק הפלסטיני ביהודה ושומרון ועל ישראל הוטל לחץ בינלאומי כבד, בעיקר בשבועות האחרונים, למנוע את ההריסה שהייתה עתידה לקבל סיקור בינלאומי נרחב.

הערכה נוספת היא שההריסה נדחתה בעקבות ביקורם הצפוי בסוף השבוע של שליח הנשיא האמריקני למזרח התיכון דייוויד גרינבלט וג'ארד קושנר, יועצו המיוחד של הנשיא דונלד טראמפ וחתנו.

עיתוי ההריסה, שנדחתה למועד לא ידוע, רגיש גם מבחינה פוליטית. בשבוע האחרון פינו כוחות הביטחון שני מאחזים יהודים ביהודה ושומרון - נתיב האבות בגוש עציון ותפוח מערב בשומרון.

מבני המאחז בנוועג'אה

מתנועת רגבים, שהובילה את העתירה בבג"ץ נגד המאחז הפלסטיני נמסר: "בשבוע האחרון נתניהו מימש את הריסת שכונת נתיב האבות ותפוח מערב, אבל נמנע מהריסת המאחז של הרשות הפלשתינית בדרום הר חברון. נתניהו לא יכול להאשים רק את בג"ץ וארגוני השמאל, כאשר בפועל הוא מפעיל אכיפה נוקשה כלפי ההתיישבות, ומצד שני מפגין אוזלת יד ואפס מעשה נגד הפעילות האינטנסיבית והבלתי חוקית של הרשות הפלסטינית".

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, קרא הבוקר לראש הממשלה לנהוג דין אחד ליהודים ולערבים ולהרוס באופן מיידי את בתי חמולת נוועג'אה , שנבנו בניגוד לחוק בשטח המועצה האזורית הר חברון: ״אין לתאר את האיוולת של ממשלת ישראל. בשל ביקור צפוי של שני שליחים אמריקניים, הממשלה מעכבת למועד לא ידוע את ביצוע הריסת הבתים הלא חוקיים, אשר נבנו כנגד צו מניעה של בג"צ ויושבים על אדמות מדינה במשך שנים".

"אוזלת ידה של ממשלת ישראל עומדת בניגוד גמור לנחרצות אותה היא מגלה בכל הקשור בהריסת בתי יהודים, כפי שראינו רק השבוע בנתיב האבות ובתפוח, ולפני כן בהרס בתי דריינוף עמונה ועפרה. אני קורא לממשלת ישראל לעשות את הדבר הנכון, להפסיק לקבל החלטות חד צדדיות, ולהעמיד את טובת מדינת ישראל ואזרחיה בשמירה ביטחונית וערכית על אדמות המדינה בראש סדרי העדיפויות", אמר דמרי.

"גרירת הרגלים, מעל שנתיים, ביישום צו בית המשפט, היא שדר ברור לצד השני של העלמת עין והראיה לכך הם עשרות המבנים הבלתי חוקים ההולכים ונבנים על שטחי c מידי חודש בשיטתיות גמורה ותחת עינה הפקוחה של מדינת ישראל באין מושיע", הוא מאשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר