חילולי שבת באשמת הטכנולוגיה

זעם בבני ברק: אפליקציית Waze מפנה לעיר רכבים בשבת

תושבי בני ברק זועמים: אפליקציית הניווט 'Waze' מפנה לעיר רכבים בעיצומה של השבת. התושבים חתמו על עצומה לראש העיר חנוך זייברט וביקשו התערבות בהצבת שלטים, פקחים ומצלמות (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כ-800 איש חתמו על עצומה נגד חילולי השבת בעיר בני ברק, לטענת מובילי העצומה - אפליקציית הניווט Waze מפנה נהגים לעיר במהלך השבת והיא מבקשת מהעירייה שתפנה למפתחי האפליקציה בדרישה למנוע זאת.

לדברי מובילי העצומה, בשנים האחרונות חילולי שבת התגברו בפאתי העיר בני ברק, כאשר רכבים נכנסים אל העיר החרדית בעיצומה של השבת. לרוב, מדובר בבני משפחה שבאים לבקר את קרובי משפחתם ונכנסים עם רכבם לתוך בני ברק.

"חשוב להדגיש שאנחנו לא חלק משום התארגנות פוליטית ואין לנו כל כוונה לנגח את העירייה, אלא רק לשמור על השבת בעיר", סיפרו התושבים המודאגים.

בהצעה לפתרון הבעיה כתבו: "הצעדים למניעת חילול השבת הם מאד פשוטים: בראש ובראשונה פניה רשמית של העירייה ל- Waze שלא תפנה את המשתמשים דרך כבישי בני ברק; הצבת שלטים בולטים שאין להיכנס לעיר בכלי רכב בשבת - לא להסתפק בתמרור קטן בלבד".

"הפעלת פקחים גוים, או אפילו די בהצבת מצלמה, ומתן קנסות. מבחינה משפטית מדובר באיסור כניסה כמו כל תמרור ''אין כניסה'' אחר", הם אומרים.

בשיחה עם 'כיכר השבת', אומר דובר עיריית בני ברק אברהם טננבוים: "כתושב באזורים כאלו אני מודע דווקא לירידה במספרם, בגלל עזיבת תושבים חילוניים, כל העת, את העיר".

בדבריו הבהיר טננבוים כי הטיפול בחילולי השבת אינו ישים בשלב זה: "ברצוני להבהיר, שכל טיפול פומבי בנושא סגירת יותר ויותר רחובות בשבתות באזורים הגבוליים של העיר, עלול, חלילה, להביא לגרימת נזק".

לדבריו: "כל סגירה כזו מצריכה חוקית, את אישור ועדת התנועה, המשותפת לעירייה, למשטרה ולמשרד התחבורה, שכמובן, אם העירייה חפצה מאוד בכך, הרי שותפיה, לא אחת, נמנעים מכך. וגם אם ישנה סגירה, הרי זו בשיטות עוקפות של הודעות כלליות, בשלב ראשון, ולאחר חתימת תושבי הרחוב על הבקשה, ולא בתמרורים רשמיים, ויחד עם זאת, התחום נמצא כל העת מול תלונות משרד מבקר המדינה וגורמים ממשלתיים אחרים".

"באשר ל"וויז", אומר טננבוים: "אם זה נכון שהחברה מציעה מעברים לכלי רכב בשבתות ברחובות בני ברק, הרי שכאן, יש מקום לפנות לחברה להימנע מכך, על סמך בקשה שלא להביא לעימותים ולהתנגשויות בין תושבים לבין נהגים. העירייה תהיה מוכנה לעשות זאת, ונשמח על תשובתם החיובית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר