איש 'הבית היהודי' פוער פיו

מוטי יוגב: "החרדים ימכרו את ארץ ישראל כדי להשתמט"

ח"כ מוטי יוגב, איש 'הבית היהודי', שיזם את "חוק המואזין", פוער פיו נגד החרדים, בשל התנגדותם לחוק וטוען כי החרדים ימכרו את ארץ ישראל כדי להשתמט ומאיים: "אין מי שפטור מגיוס" (חדשות)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ו' בתמוז תשע"ח | 19.06.18
מוטי יוגב (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יוזם החוק עולה להתקפה: לאחר שיו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני הצהיר הבוקר (שלישי) כי "יהדות התורה וש"ס מתנגדות לחוק המואזין, הוא לא יעבור", עולה ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) להתקפה חריגה נגד הציבור החרדי.

לדברי יוגב, "בכדי להמשיך להשתמט מגיוס לצה"ל, בתמורה לתמיכת הערבים בחוק הגיוס, והפלת התיקון לחוק הרעש בתמורה, החרדים ימכרו את ארץ ישראל, את מדינת ישראל, החרדים ימכרו את שנתם של אזרחי מדינת ישראל, והכל בכי להשתמט מגיוס".

יוגב מוסיף ומשגר איום כי "אין מי שפטור מגיוס לצבא ההגנה לשראל. זו מצוה גדולה, כשם שאין מי שפטור מלימוד תורה בעם ישראל. את ה'איך' לעשות את זה ולקדם את החוק, עוד נבחן".

ח"כ משה גפני אומר בתגובה לדברי יוגב כי "יש אפשרות כבר היום לאכוף את החוק של מניעת רעש, ופשוט לא עושים את זה. החוק החדש מרגיז את העולם ויגרום להסתה עצומה נגד ישראל, והכי חמור שגם את החוק הזה לא יאכפו ולכן אין בו שום טעם. הדבר היחיד שיעשו עם החוק החדש - שיעצרו אירועים של הציבור החרדי כי מהם המשטרה לא מפחדת".

ח"כ גפני הוסיף על דבריו של יוגב ואמר כי "רק בזכות לומדי התורה יש לנו את ארץ ישראל וח"כ יוגב פשוט לא מבין את זה".

ח"כ ישראל אייכלר אמר כי "אנחנו מתנגדים לחוק המואזין משתי סיבות: א. המשטרה לא תעז להיכנס למסגדים לאכוף את החוק. היא כן תשמח להפעיל אותו בריכוזים חרדיים נגד צופרי השבת ושמחות בית השואבה. ב. זהו חוק קנטרני ולא יישומי. כבר היום יש חוק הרעש והוא לא מיושם בפועל. על כן, זו התגרות מיותרת באומות".

כפי שדווח ב"כיכר השבת", הדיון בוועדת הכספים הבוקר נפתח בהצעה לסדר של ח"כ אחמד טיבי לעניין חוק המואזין: "אני פונה אלייך ח"כ גפני לעניין ההבנות שהיו בנינו, ההבנה שאתה גילת לציפור הנפש שלנו. היום זה עולה לסדר היום בוועדה החוקה, גם ח"כ וקנין התייחס לעניין בזמנו".

גפני השיב לו: "סיכמנו שהחוק הזה לא ימשיך הלאה, הוא עבר טרומית וזה הסיכום בינינו. לאחר ששוחחנו אני וח"כ טיבי, אני סבור שהחוק הזה אסור שימשיך, דיברתי עם יו"ר הקואליציה ועם מציע ההצעה, וזו עמדת יהדות התורה וש"ס. זה חוק שרק מרגיז ולא עושה משהו".

"יש חוק למניעת רעש שיכול לתת מענה לסוגיה", הוסיף גפני, "המשטרה לא מפעילה את האמצעים לעצור את הרעש. אם זה יעבור זה יופעל רק נגד החרדים, אני לא חושב שיש לזה תועלת מעשית. מה שזה יעשה זה שאחד באינדונזיה יחשוב שישראל רוצה לעצור את המואזין במסגדים. דיברתי גם עם יו"ר ועדת החוקה, גם אם יהיה דיון לא תהייה הצבעה".

ח"כ אורי מקלב הוסיף: "התנגדנו לחוק הזה מהרגע הראשון, אמרנו זאת בתחילת הדרך וזו עמדתנו גם עכשיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר