סערת השר המרגל

בכיר בנטורי קרתא: גם ישראל משתמשת במרגלים באיראן

סערת מעצרו של השר לשעבר גונן שגב, בחשד לריגול לטובת איראן לא מרגשת את הנטורי קרתא, שטוענים למסע צביעות של הפוליטיקאים, מאחר וגם ישראל משתמשת במרגלים באיראן (חדשות)

בית הוראה של הנטורי קרתא (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בלעדי: מעצרו של השר לשעבר גונן שגב בחשד לריגול לטובת איראן עורר סערה עצומה בישראל, הן על מה שנראה כ"בגידה" במדינה בה הוא שירת כשר והן לאור החשש מ"הצלחה" של איראן.

אלא שבנטורי קרתא, המתנגדים למדינת ישראל ולציונות, מסרבים להתרגש מהחשדות נגד השר לשעבר וטוענים כי גם ישראל משתמשת במרגלים נגד איראן.

בשיחה עם "כיכר השבת", אומר מ', בכיר בנטורי קרתא כי "תפסו מרגל ישראלי לטובת איראן וכל פוליטיקאי רץ לפרסם שיש בוגד. למה כשבאיראן היה משת"פ שנתן מידע לישראל על הגרעיני, מה שנתניהו חשף לפני מספר שבועות, אותם פוליטיקאים לא רצו לכתוב שיש בוגד באיראן שבגד בעם שלו?".

"התשובה היא שיש פה מסע בחירות וכל פוליטיקאי רץ לכתוב שיש בוגד במדינת ישראל, זו צביעות", מוסיף אותו בכיר, "הערבים הם בדיוק כמו היהודים, למה כשפה יש מרגל נגד ישראל זה 'ה' ירחם' וכשיש שם מישהו שמרגל לטובת ישראל זה בסדר?".

הבכיר מוסיף ומספר כי "פעם בחודש יש מישהו שמגיע למכור לי חומרי אפייה, הבוקר היה לו מחליף, ששאל אותי: 'למה אתה לא מתבייש ללכת לערבים?'. עניתי לו: 'מאיפה אתה קונה את המצרכים האלה?', והוא ענה לי: 'מהערבים', אמרתי לו: 'אתה לא מתבייש? בשביל כמה שקלים את מוכר את האידאולוגיה שלך ולקחת מהערבים? אני, זו הדעה שלי!'".

בסיום השיחה מבקש הבכיר להוסיף כי הוא לא מעוניין להכעיס את התושבים במדינת ישראל אלא רק מביע את עמדתו ועמדת הנטורי קרתא.

הבוקר, נחשפו פרטים חדשים באתר ynet על מעצרו של גונן שגב והשיטות בהן פעלו חוקרי השב"כ והיאחב"ל. שגב, הוחזק במשך כחודש ימים בחשאיות במתקן של שירות הביטחון הכללי. שגב הוגדר כאסיר X וזאת בכדי למנוע הדלפות על דבר מעצרו.

כחלק מהפקת הלקחים מפרשת התאבדות המרגל בן זיגייר, הוחזק שגב במתקן כליאה של השב"כ, כאשר על תאו לא הופיע שמו, ורק צוות מצומצם ידע על האסיר המוחזק בתא. כמו כן, השר לשעבר קיבל רשימת עורכי דין מצומצמת, המחזיקים בסיווג בטחוני, מהם הוא בחר את אלי זהר ומשה מזור שייצגו אותו.

מרכז הרגישות היה כאשר גונן שגב הובא להארכת מעצר בפני נשיאת בית משפט השלום בראשל"צ השופטת עינת רון. על פי הדיווח, חוקרי השב"כ ביקשו מהנהלת בית המשפט לכבות את המצלמות בכדי שאיש לא יבחין בעצור החשאי המובל להארכת מעצרו. כמו כן, הוא הובא מחופש, בין היתר כשעל ראשו כובע ומשקפיים, וזה בכדי שאיש לא יזהה כי העצור הוא לא אחר מאשר שר וח"כ לשעבר.

כמו כן, בניגוד לכל דיון אחר, מערכת הביטחון התנגדה כי בדיון תשתתף קלדנית ולשם כך הביאו מחשב בו הקליטו את פרוטוקול הדיון.

כזכור, בהודעת שב"כ שהתירה לפרסום את פרשת הריגול, נאמר: "שגב, שבשנים האחרונות התגורר בניגריה, הגיע לגינאה המשוונית במהלך חודש מאי 2018. שגב הועבר לישראל על פי בקשת משטרת ישראל, לאחר שגינאה המשוונית סירבה להתיר את כניסתו לשטחה על רקע עברו הפלילי. שגב נעצר לחקירת השב"כ והמשטרה מיד עם הגעתו לישראל, לאחר שנאסף מידע שהצביע על חשד כי שגב מקיים קשרים עם גורמי המודיעין האיראני ומסייע להם בפעילותם נגד מדינת ישראל.

"בחקירה בשב"כ ובמשטרה התברר כי שגב גויס ופעל כסוכן מטעם המודיעין האיראני. החקירה העלתה כי בשנת 2012 נוצר קשר בין שגב לבין גורמים מהשגרירות האיראנית בניגריה, ובהמשך אף הגיע פעמיים למפגשים באיראן עם מפעיליו, תוך שזהותם כאנשי מודיעין הייתה ברורה לו. החקירה העלתה כי שגב נפגש עם מפעיליו האיראנים ברחבי העולם, בבתי מלון ובדירות אשר להערכתנו משמשות לפעילות חשאית איראנית. שגב אף קיבל מערכת תקשורת חשאית להצפנת המסרים בינו לבין מפעיליו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר