חוק הגיוס • חשיפה

השליחות ממרן הגר"ח קנייבסקי אל האדמו"ר מבעלזא

בהוראת מרן הגר"ח קנייבסקי, לקדם את חוק הגיוס בזהירות הנדרשת ומתוך אחדות, עלו בצהריים מזכיר המועצת הליטאית וח"כ גפני למעונו של האדמו"ר מבעלזא לדיון על החוק (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני ורובינשטיין אצל האדמו"ר מבעלזא, היום (באדיבות המצלם)

חשיפת "כיכר השבת": המגעים סביב המתווה החדש של חוק הגיוס נמשכים ובראשם המגעים בין סיעות 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' להצבת חזית מאוחדת במטרה לשמור על עולם התורה והישיבות, כאשר בשעות הצהריים (שלישי) עלו יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני ומזכיר המועצת הליטאית, הרב אברהם רובינשטיין, למעונו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא, בשליחותו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

בתחילת השבוע, שעה קלה לפני פגישת ראשי המפלגות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיע יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני להתייעצות מיוחדת במעונו של מרן הגר"ח קנייבסקי.

במהלך הדיון העלה גפני את תזכיר החוק שהופץ בשבוע שעבר והגר"ח קנייבסקי פסק כי ניתן לקדם את החוק בכפוף לשינויים הנצרכים עבור שמירה על המשך קיומו של עולם והישיבות.

רובינשטיין במעונו של הגר"ח, השבוע

מרן שר התורה הורה לגפני לשמור מכל משמר שלא ייפגע חלילה מעמדם של בני התורה אולם בד בבד לקדם את החוק בזהירות הנדרשת. במהלך הפגישה הוחלט לפעול מול מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל במטרה לעשות הכל מתוך אחדות וליכוד השורות.

בעקבות כך מינה הגר"ח קנייבסקי שליח מיוחד על מנת שיעביר מסר לחצרות האדמו"רים בנושא חוק הגיוס. מזכיר המועצת הליטאית, הרב אברהם רובינשטיין, נקרא אל מעונו של שר התורה וקיבל ממנו באופן אישי את השליחות למסור מסר לאדמו"רים, חברי מועצת גדולי התורה החסידית.

בשעה האחרונה (שלישי) הגיע מזכיר המועצת יחד עם ח"כ גפני אל מעונו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא בשליחותו של הגר"ח קנייבסקי בעניין חוק הגיוס.

גפני ורובינשטיין אצל האדמו"ר מבעלזא, היום

יצויין כי בתחילת השבוע נועד הרב אברהם רובינשטיין בירושלים עם הגר"ב סולובייצ'יק, וכן עם ח"כ אורי מקלב בלשכתו שבכנסת, לדיון מעמיק בנושא חוק הגיוס לקראת אפשרות לכינוס המועצת של דגל התורה או התייעצות בעניין החוק.

יצויין כי בתחילת השבוע נועד הרב אברהם רובינשטיין בירושלים עם הגר"ב סולובייצ'יק, וכן עם ח"כ אורי מקלב בלשכתו שבכנסת, לדיון מעמיק בנושא חוק הגיוס על מנת לגבש חזית אחידה בנושא החשוב.

בתוך כך, אמש שיגר חבר המועצת, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, ראש ישיבת "עטרת ישראל", מכתב לחברי הכנסת של 'דגל התורה', משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר, בנושא חוק הגיוס.

רובינשטיין בפגישה עם מקלב, השבוע

במכתבו, כותב הגרב"מ לח"כים: "אחזור ואציע ואבקש, בעקבות פגישתנו בנושא הצעת חוק הגיוס, להצהיר קבל עם ועדה, בכל מקום אפשרי, כולל בין כתלי הכנסת, ששום דבר לא יעמוד בפנינו להגדיל תורה ולהאדירה, ולא יעלה כלל על הדעת, כי יש בכוח תקציבים וממון להעבירנו על דעתנו ודתנו ח"ו, ולהעלים עין, אפילו מאחד, אשר יקליש את עמידתו על משמר תורתנו הקדושה. כל לחץ תקציבי, לא ירתיענו מלמלא את משימת הקודש שלנו, להגדיל תורה ולהאדירה, ושום סנקציה לא תוכל לנו בעה"י".

מכתבו של הגרב"מ אזרחי

עוד כתב הגרב"מ כי "הדברים צריכים להשמע בבהירות וברירות, כהחלטה נחושה של כל היהדות החרדית מקצה לקצה. הגם שאין ספק, כי כל העניין הזה של סנקציות כאלה ואחרות, הוא מעליב, פוגע ומזלזל, ואין לוותר על ביטולו, אף על פי כן, חייבים להבהיר את אמת דרכנו וחיוניות נשמת רוח אפינו. כי מה ערך יש לו לתקציב כולו, מול עוצם תוקף יסוד קיומו של כלל ישראל. לסנקציות אלה ואחרות, אין שום השפעה על מהלך שמירת יסוד היסודות של קיום עם ישראל".

לסיום כותב חבר המועצת כי "יש להבהיר בקול נמרץ ובוטח, ואפילו מוחה, במי שיעלה על דעתו כי יצליח להרבות משתמטים מחובתם התורתית, ולו אחד מהם, וכזאת הנחני רשכבה"ג מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן זיע"א זצוקללה"ה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר