היזהרו בעקיצתן

שימו לב: המדוזות שבחופי ישראל - גדולות ואגרסיביות במיוחד

אוכלוסייה נרחבת של היצורים הלא אהודים בלשון המעטה נצפית בימים אלו לאורך רצועת החוף • יוצאים לים? הנה מה שאתם צריכים לדעת על המדוזות החדשות (חדשות הבריאות)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
מדוזת חודית נודדת (צילום: shutterstock)

הקיץ כבר הגיע אלינו, ועמו - המדוזות. כן, אותן אורחות בלתי רצויות מופיעות כעת בכל חופי הארץ - מאשקלון בדרום ועד אכזיב בצפון, והן גדולות ומסוכנות מהרגיל. לדברי חוקרים, המדוזות צפויות להישאר עימנו עד אוגוסט או אפילו ספטמבר.

להקות גדולות של מדוזות מציפות בשבועות האחרונים את החופים. הן הגיעו מוקדם מהרגיל - עם גל החום, אך השנה מדובר במדוזות ענקיות. מתרחצים שנתקלו במדוזות סיפרו כי הן הזכירו "מפלצות של ממש", לא נגענו.

מדובר במדוזות מסוג "חודית נודדת" שכאמור חריגות בגודלן העשוי להגיע לקוטר של עד 90 ס"מ. עקיצתן גורמת לכוויות קשות כאשר נוצר מגע בין העור לבין זרועות המדוזה או תאי עוקץ, ויש להיזהר גם ממדוזה מתה שכן המגע עם זרועותיה עלול להחדיר ארס אל מתחת לעור.

במקרה של עקיצה ממדוזה, העשויה להיות מסוכנת, ממליץ משרד הבריאות לצאת מן המים ולהשתמש בעדינות במי מלח או חומץ באזור העקיצה. יודגש כי שימוש במים רגילים עשוי להחריף את הכוויה ולכן מומלץ להגיע לחוף מצויידים בחומץ ביתי או במי מלח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר