האנטישמיות בברלין

הערבי שהצליף בחובש הכיפה: "רציתי רק להפחיד אותו"

הגוי שחבש כיפה כדי לבדוק את רמת האנטישמיות בברלין, הותקף על ידי צעיר ערבי ועורר סערה • כעת, התוקף בן ה-19 סיפר בבית המשפט כי היה מסומם וה"יהודי" עצבן אותו (עולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה (צילום: shutterstock)

צעיר ערבי בן 19 שהיגר מסוריה לגרמניה, הודה היום (שלישי) בבית המשפט כי הצליף בחגורתו בחובש כיפה ברחובות ברלין.

ההתקפה האנטישמית שאירעה באפריל גרמה לחרדה בקהילה היהודית המקומית, אך בד בבד למפגני תמיכה ענקיים כדוגמת "ברלין חובשת כיפה". המותקף, שתיעד את האירוע בזמן אמת, החליט להפיץ את הסרטון ברשתות החברתיות "עבור המשטרה, העם הגרמני והעולם, כדי שיראו כמה קשה היום להסתובב בחוצות ברלין כיהודי", כלשונו.

הנפגע שהותקף כשהסתובב חבוש כיפה, כלל אינו יהודי, אלא ערבי ישראלי שביקש לבדוק כמה מסוכן לטייל עם כיפה בשכונות שקטות בברלין. החשש התממש, וצעיר ממוצא סורי שצעד ברחוב עם חבריו, צעק עליו "יהודי" והצליף בו מספר פעמים באמצעות חגורה.

"אני מצטער - זו היתה טעות", אמר הצעיר בבית המשפט. לדבריו, "לא רציתי להכותו, רק להפחיד אותו. עישנתי סם, וראשי היה עייף", סיפר התוקף לשופטים והוסיף כי ה"יהודי" הרגיז אותו ראשון.

בית כנסת בברלין (צילום: Shutterstock)

יצויין כי לאחר התקרית הזכיר ג'וזף שוסטר, מנהיג הקהילה היהודית בברלין כי אין להסתובב בלבוש יהודי ברחוב בגלל הסכנה, אך לצד זאת השתתפו כאלפיים איש עצרת ענקית בסימן "ברלין חובשת כיפה", כאשר אזרחים שאינם יהודים מגיעים גם הם למפגני תמיכה באוכלוסייה היהודית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר