המירוץ בירושלים

סיעת הליכוד הירושלמית נגד השר זאב אלקין

סיעת הליכוד המקומית בי-ם נגד מועמדותו השר זאב אלקין לראשות העיר. במכתב לרוה"מ כותב יו"ר הסיעה המקומית: "מתנגדים להנחתת מועמדים אשר רואים בעיר ירושלים כמקפצה לתפקיד הבא" (מקומי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
זאב אלקין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

סניף הליכוד בירושלים שנמצא במתיחות עם המועמד לראשות העיר יהשר זאב אלקין, פנה במכתב לראש הממשלה נתניהו נגד מועמדותו.

בימים אלו מתקיימות שיחות אינטנסיביות בין סניף "הליכוד" בירושלים לשר זאב אלקין לבדוק אפשרות שיריץ במקביל למועצת העיר ירושלים עם חברי הסניף הירושלמי מטעם "הליכוד". אך הבוקר שלח יו"ר סניף הליכוד בירושלים אילן גורדו מכתב לראש הממשלה נתניהו נגד מועמדותו של אלקין.

במכתבו הבהיר גורדו כי הסניף המקומי קבע את הרשימה למועצת העיר לפני כחודש, בלא שהכריז על מועמד מטעם המפלגה לראשות העיר.

במכתבו כתב גורדו: "השר זאב אלקין על התמודדותו לראשות העיר מבלי לתאם או ליידע או לשאול לדעתם של הנהגת הסניף בראשותו של יו"ר הסניף חה"כ אברהם נגוסה או יו"ר מועצת הסניף אילן גורדו. התופעה שמגיע מועמד בכיר ככל שיהיה ומכריז על כוונתו להתמודד מבלי לתאם זאת עם ראשי הסניף איננה מקובלת ואיננה ראויה".

גורדו מביע חשש מהתפלגות הליכוד בירושלים והרצת שתי רשימות מקבילות: "קיים חשש להתמודדות בירושלים למועצת העירייה, לפחות שתי רשימות מקבילות של תומכי הליכוד בעיר, תוך התעלמות מחוקת 'הליכוד', האוסר על חברי הליכוד להתמודד ברשימה למועצת הרשות כנגד רשימת הליכוד".

גורדו כתב: "אנו מתנגדים להנחתת מועמדים אשר רואים בעיר ירושלים כמקפצה לתפקיד הבא ובמיוחד אשר תפיסת העולם שלהם לגבי חלוקת ירושלים וגבוליה אינם עונים בקנה אחד עם הערכים, העקרונות, והמצע של הליכוד".
בשיחה עם אלישע פלג, מספר 1 בסניף הליכוד בירושלים הוא אומר ל'כיכר השבת': "במידה ואלקין לא יתמודד אתנו, ויריץ רשימה נפרשת למועצת העיר הרי שלא יהיה זכאי למימון מפלגות, אני מקווה שהוא יקבל את תמיכת הליכוד, ואני יהיה מספר 2 שלו".

פלג הוסיף והזהיר, כי במידה ואלקין לא יתמודד עם סניף הליכוד הירושלמי ויראיץ רשימה נפרדת הרי שעל פי חוקת הליכוד הוא מסתכן בשלילת חברותו בליכוד.

בתגובה לדברים, אמרו במטה השר אלקין ל'כיכר השבת': "השר זאב אלקין פועל על מנת להבטיח ניצחון של נציג הליכוד בבחירות לראשות העיר ולשם כך מעוניין לייצר חזית רחבה משותפת של הכוחות הציוניים בעיר בראשות הליכוד. בהתחשב בעובדה, שבגלל טעויות של הנהלת הסניף בבחירות הקודמות סניף הליכוד היום לא מיוצג במועצת העיר".

עוד הוסיפו: "השר אלקין הציע להקים רשימה משותפת של הליכוד ושל סיעת ראש העיר היוצא ניר ברקת, שמורכבת גם היא מאנשי ליכוד. בנוסף, השר אלקין מנהל מו״מ עם כוחות ציוניים נוספים במועצת העיר להצטרפות לרשימה המאוחדת. לאור זאת, השר אלקין מנהל משא ומתן עם נציגי הנהלת הסניף ואיננו מתכוון להגיב לניסיונות לנהל משא ומתן דרך מכתבים פומביים או בתקשורת.

"ירושלים מאוחדת וגודל האתגרים שלפנינו דורשים היום לשאוף לשילוב כוחות ולאחדות כדי להבטיח את הצלחת הליכוד בבחירות לראשות העיר ולמועצה. המועמדות של השר אלקין קיבלה תמיכה פומבית כמעט מכל השרים וחברי הכנסת של הליכוד ומחוגים רחבים של פעילי התנועה. לא ניגרר לניהול משא ומתן דרך השמצות פומביות ונמשיך לשאוף לאחדות למען ניצחון הליכוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר