כתב אישום חושף

יחיא סינוואר שילם בשביל עלילת מות הפעוטה מירי צה"ל

פורע פלסטיני שנעצר חשף בחקירתו, כי מי ששילם למשפחה סכום של 8,000 ש"ח, כדי שישקרו ויאמרו שתינוקת משאיפת גז מדמיע ישראלי, הוא לא אחר ממנהיג חמאס בעזה (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הפעוטה לילה רנדור (צילום מסך: מתוך פייסבוק)

בבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד מחמוד עומר, תושב עזה בן 20, שנעצר כשהתפרע ב"צעדת השיבה" בקרבת הגבול עם ישראל, לפני מספר שבועות.

מפרטי האישום כפי שכתבו בפרקליטות מחוז דרום עולה, כי מנהיג חמאס יחיא סינוואר שילם לקרובי משפחתו של עומר, כדי שיסכימו לשקר שלילה רנדור בת ה-8 חודשים, אחייניתו של הנאשם, לא מתה ממחלת דם אלא משאיפת גז מדמיע שירה צה"ל.

כזכור, סיפורה של הפעוטה העזתית עורר סערה עולמית, בעקבות טענות הפלסטינים שהיא מתה כתוצאה משאיפת הגז. מספר ימים עמדה ישראל תחת אש צולבת בינלאומית, עד שנחשפו דבריו של רופא פלסטיני כי היא סבלה מחלת דם שאכן גרמה למותה.

"צעדת השיבה" הפראית, בה כביכול מתה התינוקת העזתית (צילום: מתוך פייסבוק)

בשלב זה לא היתה ברירה למשרד הבריאות הפלסטיני אלא להודות באמת, והוא הוציא את שמה של רנדור מרשימת החללים שנפלו מהירי הישראלי.

כאמור, בכתב האישום הטרי נגד הפורע הפלסטיני, הוא מואשם בין היתר, כי בעת שהוא הגיע עם חבריו לגדר הגבול, בניסיון להשחית שער של אחד מהמעברים, התקשרה אליו אמו וסיפרה לו כי האחיינית שלו, רנדור, מתה.

סינוואר (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

"כשהגיע הנאשם לביתו", מתואר בכתב האישום, "נודע לו שלילה מתה עקב מחלת דם, שככל הנראה דומה למחלה שגרמה למות אחיה של התינוקת, סלים רנדור, שמת בשנת 2017 גם כן בהיותו בן כמה חודשים בלבד. מאוחר יותר נודע לנאשם כי אמה של התינוקת ובעלה סיפרו לתקשורת שלילה מתה עקב שאיפת גז מדמיע שירה צה"ל במהלך ההפגנות בגבול".

בחקירתו חשף כאמור עומר, שמי ששילם למשפחה סכום של 8,000 שקלים, כדי שישקרו ויאמרו שלילה מתה משאיפת גז מדמיע, הוא לא אחר ממנהיג חמאס יחיא סינוואר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר