אחר המחאה

טראמפ התקפל: מהגרים יאוחדו עם ילדיהם

נשיא ארה"ב הודיע כי ישנה את מדיניות ממשלו בנוגע להפרדת הילדים מהוריהם שהיגרו שלא כחוק לארה"ב וכי הם יוכלו לשהות יחד במהלך ההליך הפלילי נגד המבוגרים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ מכריז על ההפסקה בהפרדת המשפחות (צילום: הבית הלבן)

הלחץ מהבית שינה את עמדתו של הנשיא האמריקני? דונלד טראמפ הכריז הערב (חמישי) כי הורה לאחד משפחות מהגרים שהופרדו בגבול עם מקסיקו. במקביל, רעייתו מלניה, שהביעה השבוע ביקורת על הפרדת הילדים מהוריהם, ביקרה היום במחנה שבו שוהים ילדי מהגרים בטקסס. "אני רוצה לסייע להם להתאחד מהר ככל שניתן עם המשפחות שלהם", אמרה אשת הנשיא.

אמש חתם טראמפ על צו נשיאותי הקובע כי מעתה, מסתננים לארה"ב הנעצרים בגבול עם מקסיקו לא יופרדו עוד מילדיהם. טראמפ הדגיש עם זאת, כי אין מדובר בסיומה של מדיניות ה"אפס סובלנות" למסתננים שעליה הכריז ממשלו. "הצו עוסק בשמירת המשפחות יחד במקביל לכך שנוודא שיש לנו גבול חזק מאוד, עוצמתי מאוד", אמר טראמפ במעמד החתימה. הוא שב ואמר: "לא אהבתי לראות משפחות מופרדות".

כשהודיע על כוונתו לחתום על הצו, אמר טראמפ כי הוא מקווה שאחרי החתימה – תיעשה בקונגרס חקיקה שתתאם את רוח הצו ותגבה אותו. בממשל מעריכים, כי יהיו מי שיקראו תיגר על הצו בבית המשפט. הצו הנשיאותי קובע כי משרד ההגנה יפעל לשכן את משפחות המהגרים העצורות, וכי משרד המשפטים יפעל לשינוי צו בית משפט, כך שיוּתר להחזיק במעצר את בני המשפחה יחד במשך תקופת קידומו של ההליך הפלילי נגד ההורים שהיגרו למדינה שלא כחוק.

יו"ר בית הנבחרים, פול ראיין, הודיע לפני ההצהרה של טראמפ כי חברי הבית יצביעו על הצעת חוק שנועדה לשים סוף להפרדת הילדים. "לפי הצעת החוק שעליה נצביע, כשאנשים יועמדו לדין בגין כניסה שלא כחוק לתחומי ארה"ב, המשפחות יישארו מאוחדות תחת פיקוחה של המחלקה לביטחון המולדת עד לסיומו של ההליך המשפטי הארוך בעניינן".

כזכור, ארה"ב סערה בשבועות האחרונים בשל מדיניותו של ממשל טראמפ, שבמסגרתה ילדים החוצים שלא כחוק עם הוריהם או עם מלווה בגיר אחר את הגבול ממקסיקו לארה"ב נלקחים מהם – ונשלחים למתקנים נפרדים. אלפי ילדים נקרעו בחודשים האחרונים ממשפחותיהם וממלוויהם.

ההפרדה נעשתה במסגרת מדיניות ה"אפס סובלנות" שעליה הכריז ממשל טראמפ: במסגרת מלחמתו בהסתתנות הבלתי חוקית לארה"ב החליט ממשל טראמפ שכל מי שנתפס חוצה את הגבול שלא כחוק יעמוד לדין, אבל את הילדים אי אפשר להעמיד לדין לפי החוק. לכן, כדי שאפשר יהיה להגיש כתב אישום נגד הוריהם, הועברו ההורים לטיפול רשויות אכיפת החוק – ואילו הילדים נשלחו למתקנים נפרדים, ומשרד הבריאות והרווחה הוא שטיפל בהם.

כזכור, גם אשתו של טראמפ, מלניה, הביע את מורת רוחה מהמצב הקיים ובתוך יומיים הודיע הנשיא על שינוי המדיניות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר