טראמפ: הצפון קוריאנים מפרקים את הנשק

הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ, טען בישיבת הקבינט שלו כי בצפון קוריאה החלו בשבוע שאחר הפסגה בסינגפור בהליך ההתפרקות מנשק גרעיני • "תהליך שכבר מתבצע" (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שילה קרייגהד, הבית הלבן)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אמר היום (חמישי), כי צפון קוריאה "הפסיקה לשגר טילים, כולל טילים בליסטיים. הם משמידים את אתרי המנועים שלהם. הם מפוצצים אותם. הם התחילו כבר בפיצוץ של אתר הניסויים הגדול ביותר שלהם. למעשה, אלה ארבעת אתרי הניסויים הגדולים ביותר שלהם", כך על פי הדיווח ב-ynet.

טראמפ, שדיבר היום בישיבת הקבינט של ממשלו, הוסיף כי "הדבר הגדול הוא שזה יהיה פירוק מוחלט מנשק גרעיני - תהליך שכבר החל להתבצע". הדברים של טראמפ נאמרו אחרי שנשאל אתמול האם צפון קוריאה החלה לעשות משהו לכיוון פירוק הנשק הגרעיני שלה, מאז הפסגה בסינגפור בינו לבין למנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, בשבוע שעבר.

שר ההגנה ג'ון מאטיס היה זהיר יותר מטראמפ, ואמר לעיתונאים ששאלו אותו בנושא: "אני לא מודע לכך, אני לא מצפה לזה בנקודה הזו כי משא ומתן מפורט עדיין לא החל".

למרות דבריו של טראמפ, ארגון אמריקני בשם '38 צפון' (קו הרוחב שמפריד בין שתי הקוריאות) שעוקב אחרי צפון קוריאה, טען בסוף השבוע האחרון, כי עד כה לא נראו סימנים לכל פעילות לקראת פירוק בסיס שוהא או של בסיסים אחרים לניסוי טילים בצפון קוריאה.

במידה והצפון קוריאנים אכן יפרקו את נשקם יהיה טראמפ, למורת רוחם של הליברלים בארצו, מועמד מוביל לזכייה בפרס נובל לשלום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר