סוער ברשת

'אל על' הזיזה נשים במטוס בגלל חרדים

נוסעות שעלו לטיסת אל על מנמל התעופה קנדי בניו יורק לנתב"ג, הוזזו על ידי החברה ממושבן, לאחר שארבעה גברים חרדים סירבו לשבת לידן, והטיסה התעכבה בשעה ורבע (ארץ)

מטוס אל על. ארכיון (צילום: משה שי - פלאש 90)

נוסעות שעלו לטיסת אל על מנמל התעופה קנדי בניו יורק לנמל התעופה בן גוריון, הוזזו על ידי החברה ממושבן, לאחר שארבעה גברים חרדים סירבו לשבת לידן.

את הפרטים על מה שאירע במטוס ביום חמישי בערב, פרסם חן רותם, אחד הנוסעים, בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו.

"שעת המראה מתוכננת: שש בערב. כולם עולים, מתיישבים במקומותיהם. מחכים. מתחיל בלגן. ארבעה חרדים שעלו לטיסה מסרבים לשבת ליד נשים", כותב רותם. לדבריו, "אחד מהם, אדוק וסגפן במיוחד, עלה למטוס כשעיניו עצומות בחוזקה, מובל ביד על ידי חברו - ונשאר כך לכל אורך הטיסה".

"הצוות מנסה לפתור את העניין. זה לא הולך", כתב רותם, "הדיילות מפנות מקום לגברים הסמכותיים שעל הסיפון: לפרסר ולמי שנראה כראש הצוות, שמנסים לפתור את המשבר. החרדים לא מוכנים לדבר עם, או להסתכל על, הדיילות. כל הגברים בצוות, חוץ מהקפטן, עוסקים עכשיו רק בזה, במקום להתכונן להמראה ולשרת את הנוסעים. החרדים לא ממצמצים. אחד מאנשי הצוות מאיים: 'אם לא תשבו, אתם יכולים לרדת מהטיסה כבר עכשיו'".

ואיך זה הסתיים? "אחרי דקות ארוכות של משא ומתן, הצוות נכנע. ואז מתחיל תהליך דיפלומטי וממושך של הזזת נוסעות ממקומן, כדי לפנות שורת כסאות לארבעת החרדים. יצוין כי כל העת הזאת, חובשי כיפה אחרים במטוס (חב"דניקים, חובשי כיפות שחורות, סרוגות ורפורמים אמריקנים) מביעים תמיהה וסלידה מהתנהגות החרדים. בסוף, אחרי הרבה התפתלויות, צעקות ותמרונים, שתי נשים (אחת אמריקנית כבת 70 והשנייה ישראלית צעירה) מסכימות, גם מפאת לחץ הזמן, לעבור מקום והמשבר נפתר.

"הצוות, שהתרוצץ במעברים יותר משעה, נראה מותש כבר לפני ההמראה, אם כי יש להניח שמורגל כבר בסצינות שכאלה. רק למען הסר ספק: הנשים לא שודרגו למקום טוב יותר, רק עברו למושבים אחרים במחלקת תיירים. לא שזה רלוונטי לעניין העקרוני, כמובן. שורה תחתונה: בזמן שבמטוס אל-על עסקו בענייני תיאולוגיה מעשית ובסוגיות של אמונה אישית מול זכויות הפרט וסדר אזרחי, 12 מטוסים של חברות אחרות עקפו את התור של טיסה 002. הטיסה לישראל המריאה בשעה ורבע איחור".

הנוסע הוסיף ותהה: "האם יש מדיניות רשמית כלשהי בעניינים שכאלה? ואם כן, מהי? והאם כל נוסע יכול לדרוש - ולקבל - הזזת נוסעים אחרים ממקומום לטובת רווחתו האישית ועל פי אמונתו הפרטית? או האם זו פריבילגיה ששמורה רק לפלח אחד של נוסעים. לתשובתכם אודה. בברכת הכי בבית בעולם ושאבעס שולם".

מחברת אל על נמסר בתגובה לכותב הפוסט: "חן שלום, אנו מתנצלים אם נגרמה אי-נוחות כזו או אחרת. כל אפליה של נוסעים אסורה בהחלט. דיילי אל על עושים ככל יכולתם למען מתן שירות למגוון רחב של נוסעים ובקשות שונות ומגוונות, ומנסים לסייע ככל שביכולתם, כל זאת על מנת להמריא בזמן ולהביא את הנוסעים ליעדם לפי לוח הזמנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר