באזור חברון

עבודות שירות לשני הצעירים שביימו חטיפה

בית המשפט גזר עונשי מאסר קלים בלבד על ניב אסרף וערן נגאוקר, שני הצעירים שביימו את חטיפתו של אסרף וגרמו לחיפושים נרחבים של כוחות הביטחון באזור חברון (משפט)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ניב אסרף (צילום: פלאש 90)

בית המשפט גזר הבוקר (ראשון) את דינם של ניב אסרף שביים את חטיפתו לפני כשלוש שנים יחד עם חברו ערן נגאוקר. השניים נאשמו במסירת מידע כוזב ובקבלת דבר במרמה, והיום נגזרו עליהם עונשים קלים יחסית של חצי שנת מאסר לאסרף בתוספת קנסות זעירים של עד 5000 ש"ח. השניים יוכלו לרצות את עונשם בעבודות שירות.

על פי כתב התביעה, אסרף ונגאוקר תכננו בפרטי פרטים את "חטיפתו" של אסרף ליד חברון בניסיון לסייע לו להתגבר על חובות שצבר לאחר הימורים. החיפושים נמשכו במשך כ-8 שעות, עד לפענוח המקרה. השניים הוליכו שולל את כוחות הביטחון, המשטרה ואת הציבור כולו. בעקבות דיווח כוזב על ה"חטיפה".

במהלך החיפושים, בשל החשש לחיי אדם, הופעל נוהל חירום, במסגרתו הוקפצו לאזור כוחות ביטחון רבים שכללו כאלף חיילים, לוחמי יחידות מיוחדות, כלי טיס ייעודיים ועוד וכן החלו סריקות בכפרים הסמוכים למקום, תוך הטלת מגבלות על תנועת תושביהם. במספר מקרים, יודו אבנים לעבר כוחות הצבא שסרקו את האזור בחיפושים.

בכתב התביעה נכתב כי "התנהגות הנתבעים הייתה חמורה במיוחד, נוכח פעילותם המתמשכת להטעות את המשטרה וכוחות הביטחון ולהכביד על עבודתם, כאשר מעבר לנזק הכלכלי, עסקינן בפגיעה בביטחון הציבור בשל הטרדת כוח משטרתי וצבאי שלא לצורך, בימים של מצוקת כוח אדם ומשאבים מדולדלים העומדים לרשות התובעת, בזריעת בהלה ובסיכון הציבור".

בכתב האישום נכתב כי "בהגיעם לקריית ארבע תכננו השניים כיצד יביימו את ההיעלמות וחיפשו אחר מקום מסתור. בשלב מסוים, כפי שסיכמו, יצא ניב אסרף למקום המסתור שבחר ונשאר שם כשהוא משאיר את מכשיר הטלפון הנייד ברכב, וזאת בכדי למנוע את איכונו. בהתאם לתכנון, יצא ערן נגאוקר מקרית ארבע, עצר בצד הדרך, הוציא אוויר מגלגל הרכב, החליף לגלגל הרזרבי שהיה בתא המטען ופנה חזרה לכיוון קרית ארבע.

"בהגיעו לכניסה לקריית ארבע, ניגש לרכב משטרתי שעמד בצד הדרך ודיווח לשוטר דיווח כוזב, לפיו חברו ירד מרכבו, צעד לעבר כפר ערבי ולא שב משם בחלוף כחצי שעה. השוטר הורה לו להתקשר למוקד 100, ונגאוקר עשה זאת, ביודעו כי מדובר בדיווח כוזב וזאת במטרה להביא להקפצת כוחות משטרה וצבא רבים למקום שיתחילו לחפש את חברו ולצורך פרסום דבר החשד לחטיפה באמצעי התקשורת".

בית המשפט התחשב בגילם הצעיר של השניים בעת העבירה והעובדה שלנגאוקר היה עבר נקי לחלוטין וגזר חצי שנת מאסר או עבודות שירות על אסרף בתוספת קנס של 5000 ש"ח ואילו על נגאוקר נגזרו 3 חודשי מאסר או עבודות שירות בתוספת קנס של 2500 ש"ח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר