מדינה יהודית

טבח צבאי שהכין אוכל בשבת ללוחם טבעוני נענש בחומרה

לוחם טבעוני, שהחליט לא להסתפק בלחם וסלטים, ביקש בשבת שעברה כי הטבח הצבאי יכין לו אוכל מיוחד. הטבח, שנענה לו, הועמד למשפט על הפרת 'פקודות השבת' (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)

מפקד גדוד בחטיבת הנח"ל גזר לאחרונה עונש של שבועיים ריתוק לבסיס, לטבח שהדליק אש בשבת כדי להכין מנה מבושלת ללוחם טבעוני, במוצב בגבול לבנון.

לפי הדיווח ב-ynet, המקרה אירע בשבת שעברה, בזמן שהגדוד קיים תעסוקה מבצעית באזור, באחד המוצבים בגזרה הצפונית. מאחר והמנות החמות והתוספות שהוכנו במוצב, היו בשריות, והלוחם הטבעוני לא הסתפק בלחם ובסלטים, הטבח החליט לחרוג מהנהלים.

הוא נענה לפניית הטבעוני, הדליק אש במטבח והכין עבורו מנה עשויה מגרגרי חומוס. בשלב זה הבחין בכך אחד הקצינים, שדיווח עליו לממונים.

בשל כך, הועמד הטבח למשפט, בו הוחלט כי התנהגותו שעברה על 'פקודות השבת', תוביל אותו לעונש שנחשב חמור יחסית: ביטול כל חופשותיו במשך כשבועיים. בשפה הצבאית - ריתוק.

הלוחם הטבעוני, שעבורו הוכן התבשיל בשבת, פרסם פוסט זועם בפייסבוק, בו כתב: "הוא בסך הכול דאג לחייל רעב בקו מבצעי והוא ייענש על זה. הסיפור הזה ממש מכעיס".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בישול בשבת הוא בניגוד לפקודות, לפיכך הטבח נשפט. בבדיקה שנעשתה עלה כי במטבח הגדודי יש שלל פתרונות חלופיים ומנות טבעוניות ייעודיות שאינן דורשות בישול בשבת. צה"ל דואג לרווחתם של כלל החיילים ומקפיד לספק מגוון פתרונות הולמים לחיילים טבעוניים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר